Περιγραφική ανάλυση στην έκφραση, κατανόηση και αφήγηση σε παιδιά με νοητική υστέρηση.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775193 354 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-21
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Κουφοπούλου Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Περιγραφική ανάλυση στην έκφραση, κατανόηση και αφήγηση σε παιδιά με νοητική υστέρηση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Περιγραφική ανάλυση στην έκφραση, κατανόηση και αφήγηση σε παιδιά με νοητική υστέρηση.
Περίληψη:
Οι άνθρωποι από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους τη γλώσσα την αντιλαμβάνονται και την εκφράζουν. Όμως, τα παιδιά με νοητική υστέρηση αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη γλωσσική κατανόηση και γλωσσική έκφραση και αυτό είναι ένα ερώτημα με θεωρητικό πλαίσιο.
Η έρευνα σχεδιάστηκε με ένα δείγμα παιδιών (n=60) άνω των 12 ετών στο οποίο χρησιμοποιήθηκε ένα εργαλείο που μετρά την κατανόηση και την έκφραση της γλώσσας. Η γλωσσική κατανόηση και έκφραση μετρήθηκε σε παιδιά με τυπική ανάπτυξη (n=30) και σε παιδιά με νοητική υστέρηση (n=30).
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με νοητική υστέρηση είχαν περισσότερες δυσκολίες στη γλωσσική κατανόηση και γλωσσική έκφραση σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
γλωσσική έκφραση, γλωσσική κατανόηση, νοητική υστέρηση, γλωσσική ανάπτυξη, νοημοσύνη.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
68
Αριθμός σελίδων:
48
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

μεταπτυχιακή εργασία .pdf
751 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.