Η Αντιγόνη Μεταξά-Κροντηρά (Θεία Λένα) ως παιδαγωγός και η συμβολή της στην παιδική λογοτεχνία (1933-1971).

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775691 170 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανάγνωση, Φιλαναγνωσία και εκπαιδευτικό υλικό
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-26
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καρδάνη Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Καλογήρου Γεωργία (Τζίνα), Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Γαλανάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Αντιγόνη Μεταξά-Κροντηρά (Θεία Λένα) ως παιδαγωγός και η συμβολή της στην παιδική λογοτεχνία (1933-1971).
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Αντιγόνη Μεταξά-Κροντηρά (Θεία Λένα) ως παιδαγωγός και η συμβολή της στην παιδική λογοτεχνία (1933-1971).
Περίληψη:
Στα δύο μέρη της παρούσας διπλωματικής εργασίας αναλύεται η προσωπικότητα και το παιδαγωγικό προφίλ της Αντιγόνης Μεταξά-Κροντηρά (1905-1971), καθώς και ο τρόπος με τον οποίο συνέβαλε στην εξέλιξη και προώθηση του παιδικού βιβλίου και στην παιδεία του Ελληνόπουλου γενικότερα. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναλυτικά βιογραφικά στοιχεία με ιδιαίτερη βαρύτητα σε άρθρα εφημερίδων της εποχής. Προκειμένου να μελετηθεί σε βάθος το έργο της, συνεχίζεται στο δεύτερο κεφάλαιο μια αρχειακή έρευνα σε ό, τι αφορά τον λόγο της κριτικής. Θα ήταν παράλειψη στη μελέτη να μην ληφθούν υπόψη οι χωροχρονικές συνθήκες των τεσσάρων δεκαετιών και τα ρεύματα της κάθε εποχής, κατά την οποία δημιουργείται η τεράστια παρακαταθήκη της Αντιγόνης Μεταξά-Κροντηρά, οπότε γίνεται μια σύντομη αναδρομή και παρουσίαση στο τρίτο κεφάλαιο. Το πρώτο μέρος της διπλωματικής εργασίας ολοκληρώνεται με την ανάλυση της θεματολογίας που κυριαρχεί στο σύνολο των δραστηριοτήτων της. Το δεύτερο μέρος αποτελεί μια προσπάθεια εργογραφικής καταγραφής και ανάλυσης περιεχομένου του συνολικού της έργου, γεγονός που αποδείχθηκε μια πρόκληση, τόσο λόγω της πολυπλοκότητάς του όσο και της διάρκειάς του στο χρόνο. Το μέγεθος της συμβολής της χωρίζεται χρονικά αλλά και ειδικά, για τις ανάγκες της διπλωματικής εργασίας, σε τρία μέρη. Την ίδρυση του «Θεάτρου του Παιδιού», τις ραδιοφωνικές της εκπομπές και τέλος τη συγγραφική της δραστηριότητα και τη συμβολή της στην προώθηση της φιλαναγνωσίας. Τέλος, αυτή η διπλωματική εργασία, αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα της προσφοράς και της παρουσίας της και, μέσα από τις διαστάσεις του έργου της, βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, καταλήγει στο συμπέρασμα της διορατικότητας, της πρωτοτυπίας αλλά και του οράματος της παιδαγωγούσας ψυχαγωγίας που υπηρετούσε η Αντιγόνη Μεταξά-Κροντηρά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Αντιγόνη Μεταξά-Κροντηρά, Θεία Λένα, ελληνίδα παιδαγωγός, παιδική λογοτεχνία, εκπαιδευτικό ραδιόφωνο, «Η Ώρα του Παιδιού», το «Θέατρο του Παιδιού».
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
160
Αριθμός σελίδων:
131

Καρδάνη Σταυρούλα-Διπλωματική.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.