Οι διακρίσεις εναντίον εαυτού, σχολική προσαρμογή και ψυχολογική ευημερία στους έφηβους μετανάστες: Μια διαχρονική μελέτη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2780797 663 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-09-20
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μαυρέα Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μόττη-Στεφανίδη Φρόσω, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Τάνταρος Σπυρίδων, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Παυλόπουλος Βασίλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι διακρίσεις εναντίον εαυτού, σχολική προσαρμογή και ψυχολογική ευημερία στους έφηβους μετανάστες: Μια διαχρονική μελέτη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι διακρίσεις εναντίον εαυτού, σχολική προσαρμογή και ψυχολογική ευημερία στους έφηβους μετανάστες: Μια διαχρονική μελέτη
Περίληψη:
Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετήσει την σχέση των διακρίσεων εναντίον εαυτού με την αυτοεκτίμηση και την σχολική προσαρμογή σε έφηβους μετανάστες μέσω μιας διαχρονικής έρευνας και στηριζόμενοι στο μοντέλο της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας και της ψυχικής ανθεκτικότητας (Motti-Stefanidi, Berry, Chryssochoou, Sam, Phinney, 2012). Τα βασικά ερωτήματα είναι αν το φύλο, η μεταναστευτική γενιά, οι διακρίσεις και η αλληλεπίδραση διακρίσεων εναντίον εαυτού και μεταναστευτικής γενιάς μπορούν να προβλέψουν την αυτοεκτίμηση και την σχολική επίδοση συγχρονικά και διαχρονικά. Οι συμμετέχοντες ήταν 216 έφηβοι μετανάστες που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο της Rosenberg (1965) για την αυτοεκτίμηση και ένα ερωτηματολόγιο βασισμένο στους Phinney και συν. (1998) καθώς και του Verkuyten (1988). Η σχολική επίδοση διαμορφώθηκε βάσει της βαθμολογίας των μαθητών. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα αποτελέσματα το φύλο δεν αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα συγχρονικά και διαχρονικά για την αυτοεκτίμηση. Αντίθετα, προβλέπει την σχολική επίδοση συγχρονικά, όχι όμως διαχρονικά. Συνεχίζοντας με την μεταναστευτική γενιά, φάνηκε πως ούτε συγχρονικά ούτε διαχρονικά μπορεί να προβλέψει την αυτοεκτίμηση, σε αντίθεση με την σχολική επίδοση που μπορεί. Οι διακρίσεις εναντίον εαυτού μπορούν να προβλέπουν την αυτοεκτίμηση και την σχολική επίδοση συγχρονικά, όχι όμως διαχρονικά. Όσον αφορά τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις διακρίσεις εναντίον εαυτού και την μεταναστευτική γενιά, οι αναλύσεις έδειξαν πως δεν προβλέπουν την αυτοεκτίμηση ή τη σχολική επίδοση συγχρονικά. Προβλέπουν, όμως, την σχολική επίδοση διαχρονικά. Η συζήτηση των ευρημάτων βασίζεται στην διεθνή βιβλιογραφία για την αυτοεκτίμηση, σχολική επίδοση και γενικότερα προσαρμογή των εφήβων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Μετανάστευση, διακρίσεις, αυτοεκτίμηση, σχολική επίδοση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
61
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

master school psychology.pdf
705 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.