Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη Διαταραχή Ελλειμμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2791056 554 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-09-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παπαλεξανδρή Χρυσούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΦΑΝΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη Διαταραχή Ελλειμμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη Διαταραχή Ελλειμμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας
Περίληψη:
Η ΔΕΠ-Υ, ως αναπτυξιακή διαταραχή, δυσκολεύει καθημερινά τη ζωή του παιδιού δεδομένου ότι πλήττει πολλούς τομείς της λειτουργικότητας του και προκαλεί σοβαρές δυσκολίες τόσο ατομικά όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον του. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη διαταραχή. Για το λόγο αυτό, συμμετείχαν στην έρευνα 121 δάσκαλοι από δημοτικά σχολεία της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γνώσεις του σχετικά με τη διαταραχή αφορούν περισσότερο τον ορισμό και λιγότερο σχετικά με τη συμπτωματολογία, την αντιμετώπιση και την αιτιολογία αυτής. Δεν φάνηκε να υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των ετών προϋπηρεσίας και των επιπλέον τυπικών προσόντων ενώ παράλληλα δεν εμφανίζεται να έχουν περισσότερες γνώσεις οι εκπαιδευτικοί με προηγούμενη εμπειρία με παιδί με ΔΕΠ-Υ. Τα αποτελέσματα τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προκειμένου να είναι περισσότερο καταρτισμένοι και αποτελεσματικοί κατά την υποστήριξη των μαθητών με ΔΕΠ-Υ στη γενική τάξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΕΠ-Υ, αναπτυξιακή διαταραχή, συμπτωματολογία, αντιμετώπιση, αιτιολογία, επιμόρφωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
37
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική ΔΕΠ-Υ Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση.docx
177 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.