Αξιοποίηση των Παραδόξων στη Διδασκαλία των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2800003 251 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-09-27
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παπαδάτος Χαράλαμπος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, καθηγητής, Μαθηματικό, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση των Παραδόξων στη Διδασκαλία των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση των Παραδόξων στη Διδασκαλία των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία συνδέει τα παράδοξα – δηλαδή αποτελέσματα που αντίκεινται στη διαίσθηση – με τα Στοχαστικά Μαθηματικά στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συνδετικός κρίκος μεταξύ των δύο είναι η διαίσθηση, η οποία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές – και όχι μόνο – αντιμετωπίζουν ορισμένα στοχαστικά προβλήματα και προκαλεί πολλές φορές δυσυπέρβατες παρανοήσεις.
Η μελέτη καταγράφει τις στρατηγικές με τις οποίες αντιμετωπίζουν οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάποια κατάλληλα για τη γνώση τους παράδοξα και το επίπεδο συλλογισμού με πιθανότητες στο οποίο φτάνουν, ανάλογα με την τάξη στην οποία φοιτούν. Μέσω αυτών, επιδιώκεται να διαπιστωθεί αν οι μαθητές που έχουν διδαχτεί πιθανότητες στο σχολείο κάνουν χρήση των γνώσεών τους και αν η αξιοποίηση αυτών τους βοηθάει τελικά να αποφύγουν τις συνηθισμένες παρανοήσεις σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι οι μαθητές που δεν έχουν διδαχτεί πιθανότητες.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι παρόλο που οι εκπαιδευμένοι μαθητές κάνουν χρήση των εργαλείων που διδάχτηκαν, εντούτοις τελικά δεν επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα από τους υπόλοιπους μαθητές. Στο τέλος, στηρίζεται η πρόταση για αξιοποίηση των παραδόξων στη διδασκαλία με σκοπό την εξάλειψη κάποιων συνηθισμένων παρανοήσεων που εμφανίζουν οι μαθητές όταν αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Παράδοξα, Πιθανότητες, Στατιστική, Παρανοήσεις, Ευρετικές
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
108