Ανάπτυξη της δεξιότητας συλλογισμού των μαθητών σε βιολογικά ζητήματα μέσω διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2800223 464 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Βιολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-04
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Πανδής Γιώργος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Μαυρικάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Κυριάκος Αθανασίου, Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Παναγούλα Κόλλια, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη της δεξιότητας συλλογισμού των μαθητών σε βιολογικά ζητήματα μέσω διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη της δεξιότητας συλλογισμού των μαθητών σε βιολογικά ζητήματα μέσω διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων.
Περίληψη:
Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), σε συνδυασμό με μαθητοκεντρικές, διαδραστικές στρατηγικές διδασκαλίας, όπως είναι η διερευνητική μάθηση, μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αυξάνοντας τα κίνητρα και την εμπλοκή του μαθητή και διευκολύνοντας την ενεργό συμμετοχή του. Η διαδικτυακή πλατφόρμα Go-Lab (Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School) δημιουργεί ένα παιδαγωγικό πλαίσιο που περιλαμβάνει μια δομή διερευνητικής διαδικασίας, προσφέροντας πληθώρα απομακρυσμένων εργαστηρίων, εικονικών πειραμάτων, διαδικτυακών εφαρμογών, υποστηρίζοντας τους μαθητές ως γνωστικές σκαλωσιές και δίνοντάς τους αρκετές ευκαιρίες για κοινωνική αλληλεπίδραση. Όλα αυτά έχουν τη δυνατότητα να ενσωματωθούν στις συνήθεις δραστηριότητες στην τάξη, αλλά και να ενταχθούν σε σχέδιο μαθήματος. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη συμβολή της πλατφόρμας Go-Lab στη διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας σχετικά με τις ομάδες αίματος και των μεταγγίσεων αίματος, μέσω διερεύνησης και στο κατά πόσο οι μαθητές/ήτριες έμειναν ικανοποιημένοι από τη χρήση της πλατφόρμας αυτής. Για την ανάλυση των δεδομένων επιλέχθηκε η μικτή ανάλυση μιας μελέτης περίπτωσης, ενώ για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μετά τη διδασκαλία με τη χρήση της πλατφόρμας Go-Lab, όσο και για την αξιολόγηση του τρόπου διεξαγωγής του μαθήματος καθώς και της πλατφόρμας Go-Lab από τους μαθητές, έγινε χρήση ερωτηματολογίου. Αναφορικά με τα αποτελέσματα της έρευνας και τη βελτίωση του μαθησιακού αποτελέσματος, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών/ριών υποστήριξε πως η χρήση της πλατφόρμας Go-Lab τους βοήθησε στην κατανόηση του μαθήματος, ενώ παράλληλα τους άρεσε και τους διευκόλυνε η χρήση της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική μάθηση, Go-Lab, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ομάδες αίματος, μετάγγιση αίματος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
125
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΑΝΔΗΣ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο