A study of experience-driven changes in performance on a simulated artificial vision reading task

Διπλωματική Εργασία uoadl:2800864 108 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γνωσιακή Επιστήμη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-05
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Ρασσιά Αικατερίνη-Ελεωνόρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Μουτούσης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
John Pezaris, Assistant Professor, Department of Neurosurgery, Harvard Medical School
Γεώργιος Γιαννακόπουλος, Ερευνητής, Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών, Δημόκριτος
Πρωτότυπος Τίτλος:
A study of experience-driven changes in performance on a simulated artificial vision reading task
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μια μελέτη των εμπειρικών αλλαγών στην αναγνωστική επίδοση μέσω προσομοίωσης τεχνητής όρασης
Περίληψη:
Στις προσομοιώσεις τεχνητής όρασης, χρησιμοποιούνται έργα ψυχοφυσικής για την εξέταση της επίδοσης και της ανάπτυξής της κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Αποτελέσματα σε σχέση με την εξάσκηση έχουν βρεθεί τόσο για την έκκεντρη ανάγνωση σε ανθρώπους όσο και για έργα αναγνώρισης γραμμάτων σε μη ανθρώπινα πρωτεύοντα. Ωστόσο, η χρονική πορεία της προσαρμογής στην τεχνητή όραση σε ένα πιο σύνθετο έργο όπως η ανάγνωση, δεν έχει ακόμη εξεταστεί στους ανθρώπους. Με την παρούσα έρευνα και στο πλαίσιο της ανάπτυξης ενός θαλαμικού εμφυτεύματος, παρουσιάζουμε τα οφέλη της εξάσκησης για μια περίοδο τουλάχιστον οκτώ εβδομάδων, στην ανάγνωση μέσω μιας προσομοίωσης τεχνητής όρασης η οποία εξαρτάται από τις οφθαλμοκινήσεις. Συγκεκριμένα, ερευνήσαμε τον τρόπο με τον οποίο άτομα με φυσιολογική όραση προσαρμόζονται στην προσομοιωμένη τεχνητή όραση, εξετάζοντας την πορεία εκμάθησης στην ανάγνωση απλών προτάσεων του έργου MNREAD, σε συνεδρίες 20 λεπτών και σε καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή βάση. Οκτώ συμμετέχοντες εξασκήθηκαν στην ανάγνωση νέων προτάσεων οι οποίες παρουσιάζονταν στην οθόνη υπολογιστή και σχεδιάζονταν σε πραγματικό χρόνο παρέχοντας μεγαλύτερη ανάλυση στην αντίστοιχη θέση του βλέμματος των οφθαλμών, προσομοιώνοντας έτσι ένα θαλαμικό εμφύτευμα. Οι προτάσεις παρουσιάζονταν σε πέντε μεγέθη γραμματοσειρών (logMAR 1.0-1.4) και σε τρία πλήθη φωτεινών αντιλημμάτων (2000, 1000, 500 phosphenes) ή στη συνθήκη ελέγχου με κείμενο σε μη αλλοιωμένη μορφή. Μετρήσαμε για κάθε συνεδρία, την ακρίβεια ανάγνωσης (ποσοστό σωστά αναγνωσμένων λέξεων) και την ταχύτητα ανάγνωσης (αριθμός σωστά αναγνωσμένων λέξεων ανά λεπτό). Βρήκαμε ότι μέσω της εκπαίδευσης, η ταχύτητα ανάγνωσης παρουσίασε μια αύξηση ισοδύναμη με τον διπλασιασμό των phosphenes. Το πιο σημαντικό εύρημα ήταν ότι η δυσκολότερη συνθήκη (το μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς και τα 500 phosphenes), αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη μετά την εξάσκηση, ενώ ήταν αρχικά αδύνατον να αναγνωσθεί. Τα ευρήματά μας είναι ελπιδοφόρα για τον κλινικό σχεδιασμό ενός θαλαμικού εμφυτεύματος και σημαντικά για τον σχεδιασμό προγραμμάτων αποκατάστασης μετά την εμφύτευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
τεχνητή όραση, οπτική προσθετική, θαλαμικό εμφύτευμα, προσομοίωση, ανάγνωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
86
Αριθμός σελίδων:
68

Aikaterini-Eleonora-Rassia-Thesis-051018-pergamos.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.