Διαφορές τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών με αυτισμό σε μνημονικές δοκιμασίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2810536 468 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-17
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γεωργαλή Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Ασημίνα Ράλλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαφορές τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών με αυτισμό σε μνημονικές δοκιμασίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαφορές τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών με αυτισμό σε μνημονικές δοκιμασίες
Περίληψη:
Μέσα από την παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να συγκριθούν τα τυπικά ανεπτυγμένα παιδιά και τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) σε μνημονικές δοκιμασίες και στη συνέχεια να διασαφηνισθούν πώς τα παιδιά καταφέρνουν να εξελιχθούν μέσα στο χώρο του σχολείου αλλά και σε ένα ευρύτερο σύνολο. Δίνεται έμφαση στις μνημονικές στρατηγικές, στα χαρακτηριστικά των παιδιών με ΔΑΦ καθώς και στις διαφορές των τυπικά ανεπτυγμένων και των παιδιών με ΔΑΦ, έτσι ώστε να κατανοηθούν οι δυσκολίες ή οι ευκολίες που πιθανότατα αντιμετωπίζουν. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 45 μαθητές της Γ΄ Δημοτικού, 30 τυπικά ανεπτυγμένα παιδιά και 15 παιδιά με ΔΑΦ, από σχολεία του Πειραιά. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν οι 6 υποκλίμακες του British Ability Scales (BAS- 3) για την Μνήμη Αριθμών, οι οποίες αξιολογούν την ευθεία ανάκληση αριθμών, την αντεστραμμένη ανάκληση αριθμών, την άμεση λεκτική και χωρική ανάκληση καθώς και την καθυστερημένη λεκτική και χωρική ανάκληση. Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι τόσο τα τυπικά ανεπτυγμένα παιδιά όσο και τα παιδιά με ΔΑΦ χρησιμοποιούν μνημονικές στρατηγικές καθώς και ότι δεν παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις. Τα ευρήματα συζητούνται σε συνάρτηση με την πρόσφατη βιβλιογραφία τόσο σε σχέση με το φύλο (αγόρια- κορίτσια) όσο και σε σχέση με την ομάδα στην οποία ανήκουν (τυπικά ανεπτυγμένα παιδιά- παιδιά με ΔΑΦ).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Τυπικά ανεπτυγμένα παιδιά, ΔΑΦ, μνήμη, μνημονικές στρατηγικές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
49
Αριθμός σελίδων:
48
Γεωργαλή Κωνσταντίνα- Διπλωματική Εργασία.pdf (717 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο