Les représentations des enseignants sur la contribution des pratiques théâtrales en classe de FLE

Διπλωματική Εργασία uoadl:2810638 501 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-24
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Φυρίγου Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Dominique Ulma, Maître de conférences, Faculté des lettres, des langues et des sciences humaines, Université d'Angers
Πηνελόπη Καλλιαμπέτσου-Κορακά, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Les représentations des enseignants sur la contribution des pratiques théâtrales en classe de FLE
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι αναπαραστάσεις των καθηγητών ως προς τη συμβολή των θεατρικών πρακτικών στην τάξη της γαλλικής ως ξένης γλώσσας
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως πρωταρχικό στόχο να μελετήσει τις αναπαραστάσεις των καθηγητών της γαλλικής γλώσσας ως προς την συμβολή των θεατρικών πρακτικών στην εκμάθηση της γλώσσας. Οι καθηγητές που συμμετέχουν στην έρευνα προέρχονται από ελληνογαλλικά δημοτικά σχολεία, όπου η διδασκαλία της γαλλικής είναι υποχρεωτική. Παράλληλα, ερευνείται ο τρόπος διδασκαλίας της γλώσσας στα συγκεκριμένα σχολεία. Μας ενδιαφέρει επίσης η αναζήτηση των πρακτικών που ακολουθούνται ανάλογα με την ετερογένεια της σχολικής τάξης καθώς και η εφαρμογή των θεατρικών πρακτικών. Αναλύονται οι λόγοι ώθησης των καθηγητών σε αυτές τις επιλογές. Το θεωρητικό πλαίσιο παρουσιάζει αρχικά τις συνθήκες που ευνόησαν την ένταξη των θεατρικών πρακτικών στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια, αναδεικνύει τους λόγους οι οποίοι μπορεί να επηρεάσουν τους καθηγητές στην ένταξη ή μη των πρακτικών αυτών. Πιο συγκεκριμένα, αναλύονται τα θετικά καθώς και οι δυσκολίες της εφαρμογής τους στη σχολική τάξη. Επίσης, μελετάται η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας η οποία ευνοείται. Το δεύτερο μέρος γνωστοποιεί τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για να φτάσουμε στα αποτελέσματα τα οποία θα ερμηνευτούν στο τρίτο μέρος, ώστε να διαλευκανθούν οι αναπαραστάσεις των καθηγητών.

Le but primordial du présent travail est l’étude des représentations des enseignants de FLE sur la contribution des pratiques théâtrales en classe. Tous les enseignants qui participent à notre recherche viennent des écoles primaires franco-helléniques, où l’enseignement du français est obligatoire à toutes les classes. Parallèlement, nous enquêtons sur les méthodes et les outils d’enseignement aux écoles en question. Nous nous intéressons aussi aux pratiques que les enseignants utilisent selon l’hétérogénéité en classe. Nous analysons les raisons qui poussent les enseignants à faire ces choix. La première partie de notre mémoire présente les conditions qui ont facilité l’intégration des pratiques théâtrales à l’éducation. En outre, elle met en valeur les raisons qui peuvent influencer les enseignants sur l’application ou pas de ces pratiques. Plus précisément, elle analyse les avantages et difficultés de leur utilisation en classe scolaire. Nous nous référons aussi à un point important de la didactique des langues étrangères, celui du développement de la compétence interculturelle. La deuxième partie signale les outils utilisés pour arriver aux résultats que nous interprétons dans la troisième partie, afin d’approfondir sur les représentations des enseignants.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Πολυπολιτισμική εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γλώσσα
Λέξεις-κλειδιά:
γαλλική ως ξένη γλώσσα, θεατρικές πρακτικές, καθηγητές, αναπαραστάσεις, μαθητές δημοτικού σχολείου, ετερoγένεια, διαπολιτισμική ικανότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
92
Kelly Fyrigou_Mémoire_15-10.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο