Διδασκαλία γραμματικής σε ομιλητές της Ελληνικής ως Γ2: αντιπαραβολική εξέταση προτύπων με έμφαση στον τύπο και έμφαση στους τύπους

Διπλωματική Εργασία uoadl:2812924 402 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-25
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Κόλλιας Παναγιώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Μιχάλης, Λέκτορας Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Μαρία Ιακώβου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Αγγελική Τσόκογλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδασκαλία γραμματικής σε ομιλητές της Ελληνικής ως Γ2: αντιπαραβολική εξέταση προτύπων με έμφαση στον τύπο και έμφαση στους τύπους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδασκαλία γραμματικής σε ομιλητές της Ελληνικής ως Γ2: αντιπαραβολική εξέταση προτύπων με έμφαση στον τύπο και έμφαση στους τύπους
Περίληψη:
Το θέμα της διπλωματικής εργασίας πραγματεύεται τη διδασκαλία γραμματικών φαινομένων σε ομιλητές της Ελληνικής ως Γ2, ενώ παρουσιάζεται συγκριτική ανάλυση και εξέταση προτύπων με βάση την εστίαση στον τύπο και εστίαση στους τύπους. Αρχικά ορίζονται κάποιες γλωσσολογικές έννοιες σχετικές με τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2. Θα παρουσιαστούν κάποια εισαγωγικά στοιχεία σε σχέση με τη διγλωσσία, τους τύπους και τα μοντέλα διγλωσσίας αλλά και πως σχετίζεται με τις εκτελεστικές λειτουργίες. Σε ένα μικρό κεφάλαιο παρουσιάζεται το πως αντιμετωπίζονται οι δίγλωσσοι - αλλόγλωσσοι μαθητές στο σχολείο καθώς επίσης και ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του διδάσκοντος στην τάξη. Εν συνεχεία βλέπουμε πως μαθαίνεται μια δεύτερη γλώσσα, αλλά και τα κίνητρα - ψυχολογικούς παράγοντες που οδηγούν στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, καθώς επίσης και τα είδη λαθών που κάνουν οι μαθητές από ξένες χώρες. Στη συνέχεια, αφού ορίσουμε την εστίαση στον τύπο και εστίαση στους τύπους θα ακολουθήσουν δραστηριότητες στις οποίες επιπλέον θα παρουσιαστούν και οι στρατηγικές εκμάθησης (παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου, κατανόηση γραπτού λόγου), ενώ πριν από κάθε ομάδα δραστηριοτήτων θα υπάρξει διδασκαλία γραμματικών φαινομένων (στα οποία βασίζονται οι δραστηριότητες) σε μία εικονική τάξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία, γραμματική, διγλωσσία, παρεμβολή, δεύτερη / ξένη γλώσσα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
15
Αριθμός σελίδων:
44
ΚΟΛΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο