Μορφολογική Επίγνωση και Ορθογραφημένη Γραφή στα Αριθμητικά Επίθετα και Ουσιαστικά σε Μαθητές Στ' Τάξης Δημοτικού Σχολείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2814637 387 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-29
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μαγκανά Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κατσούδα Γεωργία: Ερευνήτρια Β' Βαθμίδας στο Κέντρον Ερεύνης Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων της Ακαδημίας Αθηνών
Μαγουλά Ευγενία: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Χριστοφίδου Αναστασία: Διευθύνουσα Κέντρου Ερεύνης Επιστημονικών Όρων και Νεολογισμών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μορφολογική Επίγνωση και Ορθογραφημένη Γραφή στα Αριθμητικά Επίθετα και Ουσιαστικά σε Μαθητές Στ' Τάξης Δημοτικού Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μορφολογική Επίγνωση και Ορθογραφημένη Γραφή στα Αριθμητικά Επίθετα και Ουσιαστικά σε Μαθητές Στ' Τάξης Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να μελετήσει τον βαθμό κατάκτησης της μορφολογικής επίγνωσης των αριθμητικών επιθέτων και ουσιαστικών της ελληνικής γλώσσας σε μαθητές που ολοκλήρωναν τη φοίτησή τους στην τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου. Στη συγκεκριμένη μελέτη συμμετείχαν 80 μαθητές που διαιρέθηκαν σε δύο ομάδες: 54 Έλληνες μαθητές Στ΄ τάξης δημοτικού και 26 δίγλωσσους μαθητές της Στ΄ τάξης με δεύτερη γλώσσα τη ΝΕ. Και στις δύο ομάδες δόθηκε ένα κριτήριο αξιολόγησης που αποτελείτο από έξι δραστηριότητες, οι οποίες εξέταζαν μέσω κριτηρίων σχηματισμού/ ανάλυσης και αναγνώρισης και εκτίμησης το επίπεδο μορφολογικής επίγνωσης κλίσης, παραγωγής και σύνθεσης, καθώς και την ορθογραφημένη γραφή των αριθμητικών επιθέτων και ουσιαστικών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Έλληνες μαθητές έχουν κατακτήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τον σχηματισμό και την αναγνώριση κλιτικών, παραγωγικών και σύνθετων τύπων των αριθμητικών από ότι οι δίγλωσσοι μαθητές. Απουσία διαφοροποιήσεων μεταξύ των ομάδων υπήρξε μόνο στη δραστηριότητα αναγνώρισης και εκτίμησης κλιτικών επιθημάτων που σχετίζονται με αριθμητικά, στην οποία και οι δύο ομάδες σημείωσαν αρκετά χαμηλή βαθμολογία. Η τελική εικόνα που σχηματίζεται μετά την ολοκλήρωση της ανάλυσης δεδομένων και της ερμηνείας αποτελεσμάτων είναι ότι και οι δύο ομάδες σημειώνουν αρκετά ελλείμματα στα αριθμητικά, αφού ο γενικός Μ.Ο. των Ελλήνων και των αλλοδαπών μαθητών ήταν αρκετά χαμηλός, ιδιαίτερα κατά την αναγνώριση και εκτίμηση παραγωγικών επιθημάτων τόσο των αριθμητικών επιθέτων όσο και των ουσιαστικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά:
αριθμητικά επίθετα, αριθμητικά ουσιαστικά, μορφολογική επίγνωση κλίσης/ παραγωγής & σύνθεσης, ορθογραφημένη γραφή, διγλωσσία.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
113
Αριθμός σελίδων:
192
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία!.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.