Συνήθη λάθη των μαθητών γενικού λυκείου στη σύνταξη των αποθετικών ρημάτων.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2814964 347 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-29
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Ματσούκα Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργία Κατσούδα, Ερευνήτρια ΄Β Βαθμίδας της Ακαδημίας Αθηνών
Ευγενία Μαγουλά, Αναπλ. Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε/ΕΚΠΑ
Γεωργία Ανδρέου, Καθηγήτρια Π.Τ.Ε.Α/Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συνήθη λάθη των μαθητών γενικού λυκείου στη σύνταξη των αποθετικών ρημάτων.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συνήθη λάθη των μαθητών γενικού λυκείου στη σύνταξη των αποθετικών ρημάτων.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία κινείται στο δίπτυχο βιβλιογραφική επισκόπηση-έρευνα και συγκεκριμένα διαρθρώνεται σε δύο μέρη: Το πρώτο μέρος, το θεωρητικό διαιρείται με τη σειρά του σε δύο ενότητες. Η πρώτη προσεγγίζει τον ορισμό, την προέλευση, τη σύγχρονη περιγραφή της έννοιας των αποθετικών ρημάτων στην ελληνική και σε ξένες γλώσσες και την αποθετικότητα ως μορφολογική ανωμαλία και σε συσχετισμό με τη μεταβατικότητα. Η δεύτερη αποτελεί βιβλιογραφική επισκόπηση σχολικών και επιστημονικών εγχειριδίων Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματικής. Συγκεκριμένα επιχειρείται ανασκόπηση Γραμματικών και εγχειριδίων Γλώσσας αναφορικά τόσο με τα αποθετικά ρήματα και το συντακτικό τους ρόλο όσο και με τα είδη σύνταξης (ενεργητική/παθητική). Το δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, αναφέρεται στο διενεργηθέν πείραμα στις τάξεις της Β΄ του 40ου Γενικού Λυκείου Αθηνών, στις οποίες διδάσκω το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με τα ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματά του και τη συζήτηση επ’αυτών κατόπιν διδακτικής προσέγγισης του φαινομένου στις τάξεις αυτές. Η έρευνα στην τάξη πραγματοποιείται προκειμένου να διαπιστωθεί τόσο η αρχική δυνατότητα των μαθητών να αναγνωρίζουν τη λανθασμένη συντακτικά χρήση των αποθετικών και να μετατρέπουν προτάσεις με αποθετικά από ενεργητική σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο και να διαγνωστεί ενδεχόμενη βελτίωση της επίδοσής τους και άρα εμπέδωση του διδασκόμενου φαινομένου μετά από σύντομη διδασκαλία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα
Λέξεις-κλειδιά:
λάθη, αποθετικά, αποθετικότητα, σύνταξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
66
Αριθμός σελίδων:
90
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

διπλωματική_Ματσούκα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.