Απόψεις των εκπαιδευτικών για τις έμφυλες ανισότητες στην ανάδειξη διοικητικών στελεχών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2815416 522 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-30
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σέρφα Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις των εκπαιδευτικών για τις έμφυλες ανισότητες στην ανάδειξη διοικητικών στελεχών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις των εκπαιδευτικών για τις έμφυλες ανισότητες στην ανάδειξη διοικητικών στελεχών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στο γεγονός ότι η εκπαίδευση αποτελεί έναν εργασιακό χώρο όπου η αριθμητική υπεροχή των γυναικών δεν έχει συνδυαστεί με την ισότιμη κατανομή εξουσίας σε επίπεδο διοίκησης. Η διοίκηση στην εκπαίδευση παραμένει ανδροκρατούμενη περιοχή. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών για τις έμφυλες ανισότητες στη διοίκηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διερεύνηση των παραγόντων εκείνων που οδηγούν σε μειωμένη εκπροσώπηση των γυναικών στην εκπαιδευτική διοικητική ιεραρχία.
Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, μέσα από το οποίο αξιοποιήθηκαν ποσοτικά δεδομένα. Το ερωτηματολόγιο ήταν δομημένο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, για τη διερεύνηση του ζητήματος της παρουσίας των δύο φύλων στην εκπαιδευτική διοίκηση και συμπληρώθηκε από 219 γυναίκες εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄ Αθήνας του νομού Αττικής.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η προσφορά στην εκπαίδευση αναφέρεται ως ο κυριότερος λόγος επιδίωξης διευθυντικής θέσης, ενώ οι οικογενειακές υποχρεώσεις και ο φόβος από τον φόρτο εργασίας θεωρούνται από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών ως βασικοί λόγοι για την υποεκπροσώπηση των γυναικών στην εκπαιδευτική διοίκηση.

Λέξεις κλειδιά: φύλο, εκπαιδευτική διοίκηση, γυναίκες εκπαιδευτικοί, επαγγελματική ανάπτυξη, υποεκπροσώπηση γυναικών, εμπόδια ανέλιξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: φύλο, εκπαιδευτική διοίκηση, γυναίκες εκπαιδευτικοί, επαγγελματική ανάπτυξη, υποεκπροσώπηση γυναικών, εμπόδια ανέλιξης.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
146
Αριθμός σελίδων:
202
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Ιωάννας Σέρφα.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.