Λαϊκά παραμύθια για δυνατές γυναίκες: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων στο λαϊκό παραμύθι.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2815721 783 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λαογραφία και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-03
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Φώκου Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κακάμπουρα Ρέα, επίκουρη καθηγήτρια, Τομέας Ανθρωπιστικών Επιστημών, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, καθηγητής, Τομέας Επιστημών της Αγωγής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Καλογήρου Γεωργία, καθηγήτρια, Τομέας Ανθρωπιστικών Επιστημών, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Λαϊκά παραμύθια για δυνατές γυναίκες: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων στο λαϊκό παραμύθι.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Λαϊκά παραμύθια για δυνατές γυναίκες: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων στο λαϊκό παραμύθι.
Περίληψη:
Το λαϊκό παραμύθι είναι ένα σπουδαίο παιδαγωγικό μέσο και διδακτικό εργαλείο. Έχει δεχθεί, όμως, τις τελευταίες δεκαετίες φεμινιστική κριτική ότι προάγει έμφυλα στερεότυπα και αναπαράγει κοινωνικές ανισότητες εις βάρος των γυναικών.
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει στόχο την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων στο λαϊκό παραμύθι μέσα από τη διδασκαλία παραμυθιών της προφορικής λαϊκής παράδοσης- όχι ευρέως γνωστών- στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στα παραμύθια αυτά ήρωες και ηρωίδες συνεργάζονται, έχουν ισότιμους ρόλους και περνούν διαφορετικά πρότυπα συμπεριφοράς για τα δύο φύλα.
Μέσα από την αφήγηση, βιωματικές δραστηριότητες, διαγενεακή προσέγγιση και ομαδοσυνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας, μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ Δημοτικού προσεγγίζουν, γνωρίζουν και διαχέουν στο οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό τους περίγυρο μια πτυχή των λαϊκών παραμυθιών, η οποία είναι άγνωστη στον πολύ κόσμο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
Λαϊκά παραμύθια, στερεότυπα, φεμινιστική κριτική, αποδόμηση έμφυλων στερεότυπων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
272
Αριθμός σελίδων:
308
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

fokou-dissertation.pdf
9 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.