«Η γονεϊκή εμπλοκή στην πρώιμη εκπαιδευτική παρέμβαση: στάσεις και αντιλήψεις γονέων παιδιών με κινητικές αναπηρίες»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2819389 778 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-14
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Τζίφα Γεωργία
Τζίφα Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλευριάδου Αναστασία,Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η γονεϊκή εμπλοκή στην πρώιμη εκπαιδευτική παρέμβαση: στάσεις και αντιλήψεις γονέων παιδιών με κινητικές αναπηρίες»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η γονεϊκή εμπλοκή στην πρώιμη εκπαιδευτική παρέμβαση: στάσεις και αντιλήψεις γονέων παιδιών με κινητικές αναπηρίες»
Περίληψη:
Αρκετές έρευνες έχουν μελετήσει την εμπλοκή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών στο σπίτι και στο σχολείο. Έχει αποδειχθεί, ότι η γονεϊκή εμπλοκή επηρεάζει τη σχολική επίδοση μαθητών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Η έρευνα εκπονήθηκε με σκοπό να διερευνηθούν οι στάσεις και αντιλήψεις 18 γονέων παιδιών, από 3 ως 7 ετών, με κινητικές αναπηρίες, που παρακολουθούν πρόγραμμα ειδικής προσχολικής αγωγής σε πλαίσιο πρώιμης παρέμβασης στην Ελλάδα. Αρχικά συμπληρώθηκε ερωτηματολόγιο γονεϊκής εμπλοκής για να διερευνηθεί ο βαθμός συμμετοχής των γονέων στην προσχολική εκπαίδευση σε τρεις τομείς, στο σχολείο, στο σπίτι και στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Σε δεύτερη φάση επιλέχθηκαν 11 γονείς για περαιτέρω συλλογή πληροφοριών και διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν το βαθμό γονεϊκής εμπλοκής μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις. Συμπληρωματικά διερευνήθηκαν η ποιότητα συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς και ο βαθμός ικανοποίησης από το πλαίσιο της πρώιμης παρέμβασης. Μέσα από την ανάλυση παραγόντων προέκυψε ,ότι υπήρξε υψηλότερη εμπλοκή στο σπίτι και στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς ,παρά στη συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες.H εμπλοκή στο σπίτι ήταν υψηλότερη χωρίς να υπάρχουν σημαντικές συσχετίσεις με την ηλικία , την εκπαίδευση και το επάγγελμα των γονέων. Ελέγχθηκε, αν ο υψηλός ή χαμηλός βαθμός εμπλοκής των μητέρων στο σχολείο, στο σπίτι και στην επικοινωνία με το σχολείο διαφοροποιείται με βάση τα δημογραφικά στοιχεία και ο μόνος παράγοντας που φαίνεται να σχετίζεται στατιστικά με την εμπλοκή στο σχολείο είναι η ύπαρξη ή όχι άλλων παιδιών στο σπίτι. Σχετικά με το βαθμό εμπλοκής στο σπίτι και το βαθμό επικοινωνίας με το σχολείο δεν ανιχνεύτηκε καμία στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τα δημογραφικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα συζητούνται στα πλαίσια διερεύνησης του βαθμού γονεϊκής εμπλοκής στην εκπαίδευση παιδιών με κινητικές δυσκολίες, που παρακολουθούν πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης –ειδικής προσχολικής αγωγής .
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις -κλειδιά: γονεϊκή εμπλοκή, πρώιμη παρέμβαση, κινητικές αναπηρίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
320
Αριθμός σελίδων:
162
Τζίφα διπλωματική εργασία cd - pdf.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο