H ετοιμότητα και ο ρόλος των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αναγνώριση και αντιμετώπιση ζητημάτων ψυχικής υγείας των μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2819463 432 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-14
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Κώστα Πανωραία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος,Αναπληρωτής Καθηγητής ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα ,Ομότιμη Καθηγήτρια,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
H ετοιμότητα και ο ρόλος των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αναγνώριση και αντιμετώπιση ζητημάτων ψυχικής υγείας των μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ετοιμότητα και ο ρόλος των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην αναγνώριση και αντιμετώπιση ζητημάτων ψυχικής υγείας των μαθητών τους
Περίληψη:
Αυτή η έρευνα διεξήχθη για να διαπιστωθεί εάν οι καθηγητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι καλά προετοιμασμένοι, προκειμένου να αναγνωρίσουν και να αντιμετωπίσουν/διαχειριστούν τα ζητήματα/προβλήματα ψυχικής υγείας που εκδηλώνουν οι μαθητές τους. Όπως θα γίνει αντιληπτό στη εργασία που θα ακολουθήσει, πολλά είναι τα ζητήματα που διαταράσσουν την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων. Στο σημείο αυτό, κρίσιμος και αναντικατάστατος κρίνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη σωστή ανάπτυξη της ψυχικής υγείας ενός παιδιού. Το σχολείο και η οικογένεια είναι οι πρώτοι φορείς κοινωνικοποίησης του ατόμου, μέσω των οποίων αναπτύσσεται και οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να του παρέχουν τα κατάλληλα εφόδια για να πορευτεί την υπόλοιπη ζωή του. Όσον αφορά τη μέθοδο της έρευνας, προκείται για μια ποσοτική έρευνα, που ως εργαλείο της χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε στην Αττική, σε διάφορα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα δείγμα (n=260). Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της τυχαίας δειγματοληψίας προκειμένου τα αποτελέσματα να διεξαχθούν αμερόληπτα. Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν με ειλικρίνεια σε μια σειρά ερωτήσεων. Ως επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας τέθηκε (a=5%) και τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση του SPSS έκδοσης 25. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν διαφορές στις απόψεις των εκπαιδευτικών, που πιθανόν να προέρχονται από ορισμένους παράγοντες (φύλο, ηλικία, θέση εργασίας, έτη προϋπηρεσίας, επίπεδο και βαθμίδα εκπαίδευσης). Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μετέπειτα έρευνες, με σκοπό να βελτιωθεί η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών παρέχοντάς τους τα κατάλληλα εφόδια ούτως ώστε να είναι έτοιμοι να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο έργο τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ζητήματα/Προβλήματα Ψυχικής Υγείας, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αττική, τυχαία δειγματοληψία, ετοιμότητα εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
300
Αριθμός σελίδων:
160
Διπλωματική εργασία- Κώστα Πανωραία.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο