Συμμετοχική Διαδραστική Μουσική Δημιουργία με χρήση τεχνολογιών: Αντιληπτικότητα, πρόθεση και πρόσληψη πρωτότυπου μουσικού έργου με χρήση ή μη ηλεκτρονικού υλικού.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2820578 70 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσική Τεχνολογία
Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-17
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σκάρκου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναγνωστοπούλου Χριστίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεωργάκη Αναστασία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ανδρεοπούλου Αρετή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμμετοχική Διαδραστική Μουσική Δημιουργία με χρήση τεχνολογιών: Αντιληπτικότητα, πρόθεση και πρόσληψη πρωτότυπου μουσικού έργου με χρήση ή μη ηλεκτρονικού υλικού.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συμμετοχική Διαδραστική Μουσική Δημιουργία με χρήση τεχνολογιών: Αντιληπτικότητα, πρόθεση και πρόσληψη πρωτότυπου μουσικού έργου με χρήση ή μη ηλεκτρονικού υλικού.
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου πεδίου, μέσω του οποίου εξετάζεται η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον δημιουργό, τον ερμηνευτή και το ακροατήριο καθώς και η συμβολή των συναισθημάτων και σκέψεων που δημιουργούνται και αλληλοεπιδρούν στη δημιουργία και ανασύνθεση μουσικού έργου με ή χωρίς ηλεκτρονικού υλικού.
Η διατριβή επικεντρώνεται σε όσα άπτονται των σταδίων της μουσικής δημιουργίας από την πρόθεση του συνθέτη, στην πρόσληψή της από το κοινό, ερμηνευτή ή ακροατή, έως την αξιολόγηση και την τελική διαμόρφωση του μουσικού έργου.
Η αέναη διαδικασία της διαμόρφωσης πρωτότυπου μουσικού έργου και εν γένει του μουσικού γίγνεσθαι προσεγγίζεται υπό το πρίσμα της τριμερούς κατανομής του Nattiez, με βάση της οποίας αναπτύσσεται η συμμετοχική διαδραστική μουσική δημιουργία. Επιπλέον, παρουσιάζεται η υλοποίηση εμπειρικής έρευνας σχετικά με τη διερεύνηση της πρόσληψης των προθέσων του δημιουργού από τον ακροατή.
Η έρευνα διενεργείται επί δείγματος Ν = 74 και αντιπροσωπεύει τρεις ομάδες ακροατών: άπειρων, έμπειρων και εξειδικευμένων. Ως ερευνητικό ζητούμενο της παρούσας μελέτης, χρησιμοποιείται αφ’ ενός η χρήση ολοκληρωμένου έργου, αφ’ ετέρου έργο ηλεκτροακουστικής μουσικής με χρήση ηλεκτρονικού υλικού.
Χρησιμοποιείται ολοκληρωμένο έργο και η σύγκρισή του σε δύο εκδοχές. Οι ακροάσεις συνοδεύονται από μια σειρά ερωτηματολογίων, συμμετοχής, και κατηγοριοποίησης των συμμετεχόντων καθώς ακροάσεων και καταγραφής της απόκρισης των δύο εκδοχών του έργου.
Ως καταλληλότερος τρόπος παρουσίασης και προώθησης της ερευνητικής διαδικασίας χρησιμοποιείται ιστότοπος, ο οποίος περιέχει όλο το υλικό της έρευνας και χαρακτηρίζεται από την εύκολη πρόσβαση, χωρίς χρονικές δεσμεύσεις υλοποίησης της συμμετοχής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Συμμετοχική διαδραστική μουσική δημιουργία - Αντιληπτικότητα, πρόθεση και πρόσληψη μουσικού έργου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
171
SKARKOU_Mataptyhiako_2018.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο