Καινοτομίες για τον ελληνικό τουρισμό: μελέτη περίπτωσης τριών ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2836980 245 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικού Μάνατζμεντ
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-05
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γραβουνιώτη Πηνελόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πεπελάση Ιωάννα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Καινοτομίες για τον ελληνικό τουρισμό: μελέτη περίπτωσης τριών ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Καινοτομίες για τον ελληνικό τουρισμό: μελέτη περίπτωσης τριών ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει το επιχειρηματικό περιβάλλον της
Ελλάδας του σήμερα, μέσα από την μελέτη περίπτωσης τριών ελληνικών νεοφυών
επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Πιο συγκεκριμένα, στόχος είναι
να καταγραφούν η ύπαρξη και ο βαθμός καινοτομίας τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον κλάδο
του Τουρισμού, οι ευκαιρίες και τα προβλήματα του ελληνικού επιχειρείν και να αναλυθούν
όλα τα χαρακτηριστικά των νεοφυών επιχειρήσεων.
Τα ευρήματα που παρουσιάζονται στην εργασία, προέρχονται από πρωτογενή έρευνα, μέσω
συνεντεύξεων με έναν εκ των ιδρυτών της κάθε επιχείρησης που έχει επιλεχθεί, αλλά
προέρχονται και από δευτερογενείς πηγές, όπως βιβλία, επιστημονικά άρθρα, δημοσιευμένες
έρευνες και εκθέσεις. Η μέθοδος προσέγγισης του θέματος είναι διττή: κατ’ αρχήν
παρατίθενται πρόσφατα και έγκυρα στοιχεία για την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και
τις νεοφυείς επιχειρήσεις, κυρίως σε θεωρητικό περιεχόμενο, αλλά και σε στατιστικά μεγέθη.
Από την άλλη πλευρά, η ποιοτική έρευνα στις τρεις επιχειρήσεις καταγράφει όλα τα στοιχεία
των startups, καθώς και το περιβάλλον που δημιουργήθηκαν και λειτουργούν.
Από την παρούσα μελέτη προκύπτει, ότι ο Τουρισμός αποτελεί έναν από τους πυλώνες της
ελληνικής οικονομίας, με πολύ μεγάλη δυναμική για τα επόμενα έτη. Η καινοτομία, βασικό
στοιχείο της ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης και βιωσιμότητας των επιχειρήσεων (και κυρίως
όσων δραστηριοποιούνται στον Τουρισμό), βασίζεται στην έρευνα και ανάπτυξη, σημεία στα
οποία δυστυχώς υστερεί η χώρα μας. Αν και υπάρχουν πρωτοποριακές ιδέες, το ελληνικό
επιχειρηματικό περιβάλλον παρουσιάζει πολλά εμπόδια για τους νέους επιχειρηματίες και
πρέπει να γίνει μία σειρά ριζικών αλλαγών από την πλευρά του κράτους για την διευκόλυνση
του επιχειρείν και την αύξηση της εθνικής ανταγωνιστικότητας. Τα τελευταία χρόνια της
οικονομικής κρίσης, παρατηρείται αύξηση των ιδρύσεων νεοφυών επιχειρήσεων με καινοτόμα
προϊόντα και υπηρεσίες στην χώρα μας, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της ανεργίας, στην
οικονομική ανάπτυξη της χώρας και την εξωστρέφεια του ελληνικού επιχειρείν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
καινοτομία, νεοφυής επιχείρηση, τουρισμός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
73
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.