Διερεύνηση της Σχέσης των Ερωτικών Σχέσεων Εφήβων Μαθητών με τα Κίνητρα Μάθησης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2837260 465 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-12
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Κανίσογλου Μερόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασίλης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστημίο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση της Σχέσης των Ερωτικών Σχέσεων Εφήβων Μαθητών με τα Κίνητρα Μάθησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση της Σχέσης των Ερωτικών Σχέσεων Εφήβων Μαθητών με τα Κίνητρα Μάθησης
Περίληψη:
Κατά την μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβεία, το άτομο αρχίζει να αναπτύσσει στενότερες διαπροσωπικές σχέσεις με το αντίθετο φύλο, οι οποίες σταδιακά αποκτούν κεντρικό ρόλο στην ζωή του και την επηρεάζουν σε διάφορους τομείς, μεταξύ των οποίων και ο ακαδημαϊκός. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ εμπλοκής σε ερωτικές σχέσεις και δραστηριότητες και των κινήτρων μάθησης. Έλαβαν μέρος 113 μαθητές ηλικίας 15 έως 18 ετών, από φροντιστήρια των Βορείων Προαστίων της Αθήνας. Χορηγήθηκαν δύο ερωτηματολόγια, το Ερωτηματολόγιο των Ραντεβού και το Ερωτηματολόγιο των Κινήτρων Μάθησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν θετική συσχέτιση μεταξύ εμπλοκής σε δραστηριότητες που χαρακτηρίζουν πρώιμα στάδια ανάπτυξης των σχέσεων και επιπέδων κινήτρων μάθησης. Δεν διαπιστώθηκαν διαφορές ανάλογα με την συχνή ή λιγότερο συχνή εμπλοκή στις υπό εξέταση δραστηριότητες με άτομα του αντίθετου φύλου. Ακόμη, τα επίπεδα κινήτρων μάθησης βρέθηκε να συσχετίζονται με το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας. Τέλος παρουσιάζονται κάποια στοιχεία για το σχετίζεσθαι των συμμετεχόντων τα οποία περιλαμβάνουν εμπλοκή ή μη σε σχέση, διάρκεια σχέσης, συχνότητα κοινών δραστηριοτήτων με τον σύντροφο και σημασία εμπλοκής σε σχέση. Τα ευρήματα συζητούνται με βάση την σύγχρονη βιβλιογραφία των σχέσεων. Αναφέρονται περιορισμοί και προτείνονται μελλοντικές κατευθύνσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ερωτικές σχέσεις, ερωτικές εμπειρίες, κίνητρα μάθησης, έφηβοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
98
Αριθμός σελίδων:
78