Η έννοια του κινηματογραφικού αρχείου και η εξέλιξή του στα νέα μέσα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2837299 381 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-10
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Πιπίδη Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία-Αμαλία Μητροπούλου-Κομνηνού, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η έννοια του κινηματογραφικού αρχείου και η εξέλιξή του στα νέα μέσα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η έννοια του κινηματογραφικού αρχείου και η εξέλιξή του στα νέα μέσα
Περίληψη:
Λαμβάνοντας υπόψιν τις τεχνολογικές προόδους της δεκαετίας του 1990, με την εξάπλωση της χρήσης του διαδικτύου και της προοδευτικής ψηφιοποίησης της καθημερινότητας, δεν είναι τυχαίο που τρεις μεγάλοι Ευρωπαίοι διανοητές εισήχθησαν στη συζήτηση του αρχείου στα μέσα της. Το Άλγος του αρχείου του Derrida δημοσιεύεται το 1995, και οι ταινίες Lisbon Story, του Wenders, και Το βλέμμα του Οδυσσέα, του Αγγελόπουλου γυρίζονται το 1994 και 1995 αντίστοιχα.
Αν και οι στόχοι του αρχείου και του αρχειοθέτη μπορεί να μη μεταβάλλονται, οι έννοιές τους, τα χαρακτηριστικά τους και ο τρόπος λειτουργίας τους ερμηνεύονται και εξελίσσονται συνεχώς. Δύο δεκαετίες αργότερα, προσεγγίζουμε ξανά αυτές τις έννοιες, αυτή τη φορά υπό το πρίσμα των νέων μέσων και της διαδικτυακής εποχής.
Πώς μπορούμε να ιχνογραφήσουμε την έννοια του αρχείου και ειδικότερα του κινηματογραφικού αρχείου, στο πλαίσιο αυτής της εξελικτικής διαδικασίας της τεχνολογίας; Ποιος είναι ο ρόλος του αρχειοθέτη στη σύγχρονη εποχή; Αυτά είναι τα ερωτήματα που θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε και ενδεχομένως να απαντήσουμε σε αυτή την εργασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
αρχείο, κινηματογράφος, κινηματογραφικό αρχείο, νέα μέσα, ψηφιοποίηση, ψηφιακό αρχείο, κινηματογραφική δημιουργία, δημιουρία αρχειοθέτης, Ζακ Ντερριντά, Βιμ Βέντερς, Θόδωρος Αγγελόπουλος, YouTube, Ντοάν, Μπένγιαμιν
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
38
Αριθμός σελίδων:
79
FilmArchive_IPipidi_2018.pdf (18 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο