Τάσεις στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2837301 98 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-10
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Αλευρά Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Μητροπούλου-Κομνηνού, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε., ΕΚΠΑ.
Ιουλία Μέρμηγκα, Επιστημονικός Συνεργάτης, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε., ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τάσεις στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τάσεις στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο
Περίληψη:
Εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία περίπου διαρκεί η συζήτηση μεταξύ δημοσιογράφων, κριτικών, ερευνητών και ακαδημαϊκών σχετικά με το φαινόμενο της δυναμικής παρουσίας και της αξιόλογης πορείας στα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ όλο και περισσότερων ταινιών νεαρών σκηνοθετών από την Ελλάδα, οι οποίες απολαμβάνουν σταθερά θετικής αποδοχής και συνεχίζουν να προσελκύουν το ενδιαφέρον του συνόλου της κινηματογραφικής κοινότητας.
Η κριτική μέσα σε αυτό το χρονικό παράθυρο έχει ήδη διακρίνει κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των εν λόγω ταινιών, τις έχει ομαδοποιήσει, έχει ήδη ονοματίσει την κινηματογραφική τάση και έχει προσπαθήσει να εξερευνήσει το ερώτημα της ύπαρξης σχέσης της τάσης αυτής με την ελληνική πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή οι ίδιοι οι δημιουργοί, αρνούνται την ύπαρξη ενός ενιαίου ρεύματος με κοινά χαρακτηριστικά.
Η ελληνική πραγματικότητα δεν είναι άλλη από την (σχεδόν) δεκαετίας πλέον οικονομική κρίση με τις κοινωνικοπολιτικές της προεκτάσεις, η οποία συγκέντρωσε στο ξεκίνημά της, την διεθνή προσοχή και εκτίναξε το παγκόσμιο ειδησεογραφικό ενδιαφέρον και της οποίας η αφετηρία συμπίπτει χρονικά με την εμφάνιση του παραπάνω κινηματογραφικού ρεύματος.
Και ενώ επί του παρόντος η εγχώρια κριτική βιάζεται να μιλήσει για το τέλος της σύγχρονης αυτής ελληνικής κινηματογραφικής τάσης, εμφανίζονται νέες μελέτες, άρθρα και βιβλία, τα οποία προσφέρουν νέα οπτική εξερευνώντας τα όρια και τις δυνατότητες αυτού του κινηματογράφου και ανοίγουν την συζήτηση σχετικά με την τρέχουσα πολιτιστική στιγμή όσον αφορά τόσο στο κινηματογραφικό όσο και στο πολιτικό και κοινωνικό μέλλον που περιμένει αυτή τη χώρα.
Είναι προφανές πως η συζήτηση έχει μετακινηθεί από το αν υπάρχει ξεκάθαρο ρεύμα του ελληνικού σινεμά με κοινά χαρακτηριστικά και ποιες είναι οι ταινίες που ανήκουν σε αυτό, προς το αν υπάρχει άμεση σχέση αυτών με την ελληνική κρίση, τί είδους σχέση είναι αυτή και στο ποιο είναι τελικά το αποτύπωμα που αφήνει στην κινηματογραφική κουλτούρα αυτό το σινεμά και ποιες είναι οι τάσεις που το διαμορφώνουν, μέσα στο ευρύτερο πολιτιστικό και πολιτικό περιβάλλον και μέσα στην παρατεταμένη οικονομική επισφάλεια και κοινωνική αστάθεια που συνεχίζουμε να διανύουμε.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
The Greek Weird Wave, Κινηματογράφος, Νέο Κύμα του Σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου, Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος, Σύγχρονος ΕλληνικόςΚινηματογράφος, Τάσεις, Σύγχρονος, Ελληνικός, Σινεμά, Επιτελεστικότητα, The Greek Weird Wave, The Queer Greek Weird Wave, Queer, Weird Wave, Νέο Κύμα του Σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου, Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος, Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος, Παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος, Κρίση, Ελληνική Κρίση, Οικονομική, Κοινωνική, Πολιτική, Σχέση Κρίσης Κινηματογράφου, Ευθύμης Φιλίππου, Γιώργος Λάνθιμος, Ελίνα Ψύκου, Πάνος Χ. Κούτρας, Συνέντευξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
24
Αριθμός σελίδων:
108
2018_Trends_Contemporary_Greek_Cinema_Foteini_Alevra.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο