Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικού ΜάνατζμεντΒιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-13
Συγγραφέας:
Βερούτη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πιτέλη Έλενα, Lecturer, International - University of Sussex
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι κοινωνικές ευθύνες μιας πολυεθνικής επιχείρησης (MNE) στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι κοινωνικές ευθύνες μιας πολυεθνικής επιχείρησης (MNE) στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον
Περίληψη:
Στην παρούσα πτυχιακή επιχειρείται η εννοιολογική διερεύνηση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και η συνοπτική περιγραφή του θεσμικού πλαισίου σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Στόχος της εργασίας είναι μέσα από την αποτύπωση της διαδικασίας εφαρμογής της κοινωνικής ευθύνης και των εργαλείων μέτρησής της, να γίνει κατανοητός ο ρόλος των επιχειρήσεων, κυρίως των πολυεθνικών και των ενδιαφερόμενων μερών και η μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Τα τελευταία χρόνια οι πολυεθνικές επιχειρήσεις επιδεικνύουν έντονη δραστηριότητα στον κοινωνικό και περιβαλλοντικό τομέα και με αυτόν τον τρόπο επιχειρούν να αναστρέψουν την κριτική που εισπράττουν για τις πρακτικές που χρησιμοποιούν τόσο στο εσωτερικό όσο στο εξωτερικό περιβάλλον τους.
Μέσα από την επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, την έρευνα σε διαδικτυακές πηγές (δευτερογενής έρευνα) αλλά και την πραγματοποίηση μελέτης περίπτωσης πολυεθνικής επιχείρησης και τη διεξαγωγή συνεντεύξεων με στελέχη που έχουν ασχοληθεί με τη σύνταξη και εφαρμογή του εθνικού σχεδίου στρατηγικής για την εταιρική κοινωνική ευθύνη (πρωτογενής έρευνα) επιχειρείται να αναλυθούν τα οφέλη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αλλά και η κριτική που έχει ασκηθεί σε αυτή. Αξιοποιώντας το παράδειγμα της Coca-Cola Τρία Έψιλον μελετώνται οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις μιας ευρέως διαδεδομένης πολυεθνικής επιχείρησης ώστε να απεικονιστεί ο τρόπος ένταξης των δράσεων αυτών στη συνολική της στρατηγική.
Η συμπερίληψη κοινωνικών και περιβαλλοντικών δράσεων στην στρατηγική της επιχείρησης βελτιώνει την εικόνα της και προσθέτει σε αυτή ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων, αναδεικνύει, επομένως πρακτικές βιώσιμης επιχειρηματικότητας που έχουν άμεσα οφέλη για την κοινωνία. Ωστόσο, πρέπει να διασφαλίζονται οι απαραίτητες συνθήκες διαφάνειας ώστε να αποφεύγεται καταχρηστική επίκληση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από τις πολυεθνικές επιχειρήσεις. Είναι σημαντικό η εταιρική κοινωνική ευθύνη να έχει ουσιαστικό περιεχόμενο και να μην αποτελεί συγκεκαλυμμένη διαφήμιση των επιχειρήσεων που την αξιοποιούν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ΕΚΕ, εταιρική κοινωνική ευθύνη, πολυεθνική, coca-cola, επιχείρηση, περιβάλλον,
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
101