Γελώντας στην τάξη: Το χιούμορ στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2837739 531 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-14
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καλδή Αθανασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπυριδούλα Μπέλλα, Καθηγήτρια, Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αμαλία Μόζερ, Καθηγήτρια, Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής, Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γελώντας στην τάξη: Το χιούμορ στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γελώντας στην τάξη: Το χιούμορ στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
Περίληψη:
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής του γλωσσικού χιούμορ στην τάξη της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας εστιάζοντας στην ανάπτυξη της χιουμοριστικής ικανότητας των μαθητών. Αντλώντας δεδομένα από τάξεις τεσσάρων επιπέδων γλωσσομάθειας επιχειρείται μια ποιοτική περιγραφή των χιουμοριστικών περιστατικών εντός τάξης, των κατηγοριών τους και των συμμετεχόντων στην παραγωγή τους (μαθητές ή εκπαιδευτές) με προεκτάσεις για την κατανομή ισχύος ανάμεσα στους τελευταίους. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι το γλωσσικό χιούμορ παράγεται ευκαιριακά, σε όλα τα επίπεδα γλωσσομάθειας, κατανεμημένο σχεδόν ισομερώς μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτών. Το παραγόμενο από τους εκπαιδευτές πείραγμα και οι έξυπνες απαντήσεις των μαθητών είναι οι κυρίαρχες χιουμοριστικές κατηγορίες σε όλα τα επίπεδα. Αξίζει, επιπλέον, να σημειωθεί ότι οι πρόσφυγες, παρά την έλλειψη επαφής με φυσικούς ομιλητές της Ελληνικής, ξεπερνούν ποσοτικά την χιουμοριστική παραγωγή του εκπαιδευτή ενώ αξιοποιούν κοινωνιοπολιτισμικές νόρμες της Ελληνικής. Τέλος, προτείνεται η ενσωμάτωση του χιούμορ στο αναλυτικό πρόγραμμα είτε ως ξεχωριστή πραγματολογική ενότητα ή μερικώς ενσωματωμένο σε δραστηριότητες, όταν αυτό κρίνεται κατάλληλο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
χιούμορ, κατηγορίες χιούμορ, χιουμοριστική ικανότητα, Γ2, Ελληνική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
136
Διπλωματική-Καλδή Αθανασία.pdf (973 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο