Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε έφηβους πρόσφυγες και μετανάστες μέσα από γνωστικά αντικείμενα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2838283 321 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-20
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γεωργίου Νίκη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ιακώβου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε έφηβους πρόσφυγες και μετανάστες μέσα από γνωστικά αντικείμενα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε έφηβους πρόσφυγες και μετανάστες μέσα από γνωστικά αντικείμενα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια η διγλωσσία στο σχολείο είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί όσους εμπλέκονται με την εκπαίδευση. Οι έρευνες του Cummins για τη διγλωσσία και της Ζάγκα για τη συνδυαστική διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου προσφέρουν το θεωρητικό έρεισμα για την παρούσα εργασία, στόχος της οποίας είναι η διερεύνηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι δίγλωσσοι μαθητές στις τάξεις υποδοχής της Μέσης Εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο. Για τη διερεύνηση χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο και διενεργήθηκαν συνεντεύξεις σε μαθητές του Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αθηνών. Τα ευρήματα καταδεικνύουν τις δυσκολίες που προκαλεί το χαμηλό επίπεδο γλωσσομάθειας στην κατανόηση των γνωστικών αντικειμένων. Η συνδυαστική προσέγγιση στη γλωσσική διδασκαλία προτείνεται ως τρόπος υπέρβασης των δυσκολιών και παρουσιάζεται μια απόπειρα διδασκαλίας της γλώσσας μέσα από το γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ελληνική ως Γ2, διγλωσσία, μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συνδυαστική διδασκαλία, γλώσσα και περιεχόμενο, τάξεις υποδοχής, προβλήματα, γλώσσα και μαθηματικά
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
35
Αριθμός σελίδων:
101
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική σε pdf.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.