Αναζητώντας εργασία: ανάλυση αναγκών και δημιουργία στοχευμένου υλικού για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2 σε ενήλικους πρόσφυγες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2838690 465 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μουζακίτη Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ιακώβου, Επίκουρη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Ευάγγελος Ιντζίδης, ΕΔΙΠ, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Γεώργιος Μικρός, Καθηγητής, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αναζητώντας εργασία: ανάλυση αναγκών και δημιουργία στοχευμένου υλικού για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2 σε ενήλικους πρόσφυγες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναζητώντας εργασία: ανάλυση αναγκών και δημιουργία στοχευμένου υλικού για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2 σε ενήλικους πρόσφυγες
Περίληψη:
Θέμα της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η ανίχνευση και η ανάλυση των επικοινωνιακών αναγκών των προσφύγων και των μεταναστών/-ριών κατά την αναζήτηση εργασίας με τελική επιδίωξη τη διαμόρφωση ενός στοχευμένου δραστηριοκεντρικού αναλυτικού προγράμματος για τη θεματική ενότητα «Επαγγελματικός χώρος». Πιο συγκεκριμένα, στόχο της έρευνας αποτέλεσε ο εντοπισμός και η καταγραφή των καθηκόντων στόχων που καλούνται να επιτελέσουν οι πρόσφυγες κατά την αναζήτηση εργασίας καθώς και το είδος των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν κατά την επιτέλεση των καθηκόντων αυτών. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, ως σχεδιαστική αρχή αξιοποιήθηκε η μεθοδολογική πρόταση/μοντέλο του M. H. Long (1985, 2005, 2015) στο πλαίσιο της δραστηριοκεντρικής προσέγγισης στην ανάλυση αναγκών. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκαν ποιοτικές και εθνογραφικές μέθοδοι. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με πέντε διαφορετικές πηγές πληροφορητών, παρατήρηση πεδίου και συλλογή αυθεντικών δειγμάτων λόγου σε τρία καταστήματα του Ο.Α.Ε.Δ. Πηγές πληροφορητών αποτέλεσαν εργασιακοί σύμβουλοι, δημόσιοι υπάλληλοι εργαζόμενοι στον Ο.Α.Ε.Δ, διερμηνείς/διαμεσολαβητές, πρόσφυγες και διδάσκοντες την Ελληνική ως Γ2. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτέλεσαν τη βάση σχεδιασμού ενός διαβαθμισμένου σε επίπεδο στοχοθεσίας αναλυτικού προγράμματος για τα επίπεδα Α1, Α2 και Β1 στο οποίο περιλαμβάνονται μια σειρά από ενδεικτικά παιδαγωγικά καθήκοντα τα οποία μπορούν να αποτελέσουν εκείνα τα γλωσσικά εργαλεία που θα καταστήσουν τους πρόσφυγες μαθητές/μαθήτριες της Ελληνικής σταδιακά αυτόνομους/-ες όταν αναζητούν εργασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ανάλυση αναγκών, δραστηριοκεντρική διδασκαλία γλώσσας, καθήκοντα, αναλυτικό πρόγραμμα, πρόσφυγες, αναζήτηση εργασίας, δημιουργία στοχευμένου υλικού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
218