Οι έφηβοι φωτογραφίζουν και μιλούν για την ψυχική ευεξία τους: η μέθοδος photovoice

Διπλωματική Εργασία uoadl:2838998 324 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-05
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Θεοδωροπούλου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φιλία Ίσαρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας- Τομέας Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή

Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή

Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας- Τομέας Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι έφηβοι φωτογραφίζουν και μιλούν για την ψυχική ευεξία τους: η μέθοδος photovoice
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι έφηβοι φωτογραφίζουν και μιλούν για την ψυχική ευεξία τους: η μέθοδος photovoice
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία θέτει ως στόχο τη διερεύνηση και κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι έφηβοι βιώνουν, αντιλαμβάνονται και νοηματοδοτούν την ψυχική ευεξία στην καθημερινή τους ζωή, καθώς και τους παράγοντες που επιδρούν σε αυτήν, θετικά ή αρνητικά. Για τους σκοπούς αυτούς, επιλέχθηκε ως καταλληλότερη η ποιοτική προσέγγιση στην έρευνα. Ειδικότερα, αξιοποιήθηκε η μέθοδος photovoice, που περιλαμβάνει τη λήψη φωτογραφιών από τους συμμετέχοντες/ουσες και τη διενέργεια ομάδων εστίασης. Οι συμμετέχοντες ήταν 25 μαθήτριες και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, από σχολεία της περιφέρειας Αττικής, ηλικίας 14-16 ετών. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα ευρήματα που παράχθηκαν δείχνουν ότι για τους εφήβους η ψυχική ευεξία είναι μία σύνθετη έννοια, που αποτελείται από πολλά και διαφορετικά στοιχεία: αγαπημένα και σημαντικά πρόσωπα (κυρίως φίλοι και οικογένεια), θετικά προσωπικά χαρακτηριστικά, ωραίες στιγμές μέσα από δραστηριότητες, όμορφες εικόνες και βιώματα στη φύση ή στην πόλη, αγαπημένα κατοικίδια ζώα, σημαντικές αξίες και στόχους. Ο ρόλος του σχολείου φάνηκε να είναι θετικός όταν εμπεριέχει στοιχεία όπως η ύπαρξη φίλων και η παρουσία υποστηρικτικών εκπαιδευτικών. Επιπρόσθετα, οι έφηβοι μίλησαν και για όσα τους δυσκολεύουν, τους προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα ή τους προβληματίζουν. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν, μπορούν να αξιοποιηθούν για την προαγωγή και ενίσχυση της ψυχικής ευεξίας των εφήβων σε πολλούς τομείς της ζωής τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχική ευεξία, έφηβοι, ποιοτική έρευνα, έρευνα μέσω φωτογραφίας, ομάδες εστίασης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
143
Αριθμός σελίδων:
149
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο