Απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις διάφορες πτυχές των προγραμμάτων σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2839022 559 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διατμηματικό ΠΜΣ Προαγωγή και Αγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-15
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τούπου Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιάννης Τούντας, Καθηγητής, Ιατρική, ΕΚΠΑ
Μαρία Καντζανού, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιατρική, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Τζαβέλλα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Νοσηλευτική, Πανεπιστήμιο Πελοπονήσου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις διάφορες πτυχές των προγραμμάτων σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις διάφορες πτυχές των προγραμμάτων σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο
Περίληψη:
Σκοπός. Η Σεξουαλική Αγωγή ακόμα και αν κρίνεται καθοριστικής σημασίας για την πολύπλευρη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών-νέων, συνεχίζει ακόμα να αποτελεί επίμαχο θέμα στη βιβλιογραφία. Στην Ελλάδα, η Σεξουαλική Αγωγή συνίσταται ως ένας από τους στόχους των σχολικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο τομέα της υγείας, ωστόσο στην πράξη απουσιάζει από την εκπαίδευση, ιδιαίτερα στο δημοτικό σχολείο. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών έχει μεγάλη σημασία για την Σεξουαλική Αγωγή των μαθητών-τριών στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις διάφορες πτυχές των προγραμμάτων Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο.
Υλικό και Μέθοδος. Το δείγμα αποτέλεσαν 210 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με προϋπηρεσία στην Ελλάδα. Για τις ανάγκες της μελέτης δημιουργήθηκε ένα αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο, που αποτελείται από 6 μέρη : Δημογραφικά στοιχεία, γενικές γνώμες για Σεξουαλική Αγωγή, στάσεις για Σεξουαλική Αγωγή, σημαντικότητα θεμάτων Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο, κατάλληλη εκπαιδευτική βαθμίδα για διάφορα θέματα Σεξουαλικής Αγωγής και άνεση διδασκαλία θεμάτων Σεξουαλικής Αγωγής.
Αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα γενικά έδειξαν ότι οι ανεξάρτητες μεταβλητές (δημογραφικά στοιχεία) επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις διάφορες πτυχές των προγραμμάτων Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί με κατάρτιση στη Σεξουαλική Αγωγή και με εμπειρία διδασκαλίας είχαν μεγαλύτερη άνεση διδασκαλίας σχετικών θεμάτων. Όσον αφορά στους/στις εκπαιδευτικούς με περισσότερα έτη διδασκαλίας φάνηκε ότι η αύξηση των ετών διδασκαλίας τους σχετιζόταν με μείωση της βαθμολογίας της χρησιμότητας, της σημασίας και της άνεσης της Σεξουαλικής Αγωγής.
Συμπεράσματα. Συνολικά, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υποστηρίζουν την εισαγωγή της Σεξουαλικής Αγωγής στο ελληνικό δημοτικό σχολείο, η θετική τους στάση όμως, δεν είναι αρκεί από μόνη της. Τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν καθημερινά στο σχολικό πλαίσιο είναι πολλά και έχουν να κάνουν κυρίως με την εισαγωγή της Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο και τον τρόπο διδασκαλίας της. Οι εκπαιδευτικοί επομένως, πρέπει να εξοπλιστούν με γνώσεις και δεξιότητες ώστε να νιώθουν έτοιμοι και άνετοι να διδάξουν αυτά τα θέματα στη τάξη τους. Για το σκοπό αυτό, η εκπαιδευτική τους κατάρτιση στη Σεξουαλική Αγωγή παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Σεξουαλική αγωγή, Σεξουαλική εκπαίδευση, Διαφυλικές σχέσεις, Εκπαιδευτικοί, Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικών, Δημοτικό σχολείο, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
196
Αριθμός σελίδων:
227
Toupou Ioanna-master.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο