Ηχητικοί χάρτες στην προσχολική εκπαίδευση: αισθητική αντίληψη και δημιουργική μάθηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2839695 115 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-17
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσάκνη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργάκη Αναστασία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Σφυρόερα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Σωτηροπούλου Χρυσάνθη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ηχητικοί χάρτες στην προσχολική εκπαίδευση: αισθητική αντίληψη και δημιουργική μάθηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ηχητικοί χάρτες στην προσχολική εκπαίδευση: αισθητική αντίληψη και δημιουργική μάθηση
Περίληψη:
Στο πλαίσιο της ευρύτερης θεματικής για την Aκουστική Oικολογία και την αισθητική αντίληψη αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του ήχου, στην παρούσα εργασία επιχειρείται η σύνδεση του ήχου και του χάρτη σε μία εκπαιδευτική παρέμβαση για παιδιά προσχολικής ηλικίας, η οποία θα έχει ως τελικό αποτέλεσμα τη δημιουργία ηχητικών χαρτών από τα παιδιά. Για το λόγο αυτό σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με γνώμονα τον ήχο και αφετηρία το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών για τα ζώα. Στόχος του προγράμματος είναι η χρήση των ηχητικών χαρτών ως μέσο για την ακουστική και αισθητική αντίληψη των χαρακτηριστικών του ήχου στην προσχολική εκπαίδευση, μέσω δραστηριοτήτων που προάγουν τη δημιουργική μάθηση. Κύριο άξονα αποτελεί ο ηχητικός εγγραμματισμός των παιδιών μέσω της ακουστικής οικολογίας και της διερεύνησης της αισθητικής αντίληψης των ήχων που προέρχονται από την πανίδα, τη φύση και τον άνθρωπο σε σχέση με τον τόπο. Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης πραγματοποιήθηκε ένα σύνολο οργανωμένων από την εκπαιδευτικό δραστηριοτήτων, κάποιες από τις οποίες είχαν πειραματικό χαρακτήρα. Σε όλες τις δραστηριότητες συμμετείχαν ενεργά τα παιδιά, των οποίων οι πρότερες γνώσεις λήφθηκαν υπόψη κατά το σχεδιασμό και την οργάνωση των δραστηριοτήτων, ώστε κατά την ολοκλήρωσή τους να προκύψουν νέες γνώσεις για τα παιδιά που θα έχουν βασιστεί στις προϋπάρχουσες. Ύστερα από ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων που προέκυψαν από τις καταγραφές στο ημερολόγιο της εκπαιδευτικού, τις εργασίες των παιδιών και τις ηχογραφήσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και την ομαδοποίηση και ταξινόμηση όλων των παραπάνω, προέκυψαν τα σχετικά αποτελέσματα, τα οποία ως έναν βαθμό ήταν αναμενόμενα. Οι στόχοι από το Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό και τα παιδιά εργάστηκαν συνεργατικά στην ολομέλεια και σε μικρές ομάδες, όταν το απαιτούσαν οι δραστηριότητες. Μέσω της διαδικασίας επετεύχθη η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο να ακούν ήχους, η ευρύτερη κατανόηση του χώρου 2D και 3D και η περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ηχητικοί χάρτες, προσχολική εκπαίδευση, αισθητική αντίληψη, βιοφωνία, ηθική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
100
Αριθμός σελίδων:
135
Μ. Τσάκνη, Διπλωματική εργασία.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


Ηχητικοί χάρτες, Μ. Τσάκνη.zip
18 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.