"Μια πρώτη θεατρική και δραματουργική προσέγγιση του έργου του Χρύσανθου Βοσταντζόγλου (Μποστ) – Γνωστές και άγνωστες πτυχές του θεατρικού του έργου"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2843731 111 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Από το Κείμενο στη Σκηνή. Το Ελληνικό Θέατρο σε Διάλογο με το Παγκόσμιο
Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-22
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κυριακού Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γρηγόρης Ιωαννίδης, Επίκουρος Καθηγητής, Θεατρικών Σπουδών, Ε.Κ.Π.Α.
Μάνος Στεφανίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Θεατρικών Σπουδών, Ε.Κ.Π.Α.
Κωνστάντζα Γεωργακάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Θεατρικών Σπουδών, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Μια πρώτη θεατρική και δραματουργική προσέγγιση του έργου του Χρύσανθου Βοσταντζόγλου (Μποστ) – Γνωστές και άγνωστες πτυχές του θεατρικού του έργου"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Μια πρώτη θεατρική και δραματουργική προσέγγιση του έργου του Χρύσανθου Βοσταντζόγλου (Μποστ) – Γνωστές και άγνωστες πτυχές του θεατρικού του έργου"
Περίληψη:
Αντικείμενο εξέτασης της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ένας καλλιτέχνης με την ευρεία έννοια της λέξης· ζωγράφος, αγιογράφος, πεζογράφος, ποιητής, στιχουργός, θεατρικός συγγραφέας, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, ολίγον σεναριογράφος και μεταφραστής, πολύ γελοιογράφος και σκιτσογράφος, που γέμιζε με ανορθόγραφα και ασύντακτα κείμενα το ορθογώνιο πλαίσιο της πολιτικής γελοιογραφίας του και που άφησε εποχή με τις ειρωνικές φιγούρες του και με την έντονη κοινωνικοπολιτική κριτική στο σκίτσο του. Η καλλιτεχνική περίπτωση του Χρύσανθου Βοσταντζόγλου (1918-1995), γνωστού με το ψευδώνυμο Μποστ, είναι ιδιαίτερη και πολύπλευρη, η καλλιτεχνική παραγωγή του οποίου εκτείνεται στα όρια μιας ολόκληρης σχεδόν πεντηκονταετίας, από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990, οπότε και απεβίωσε.
Ο Μποστ ασχολήθηκε με το θέατρο, με έναν εντελώς προσωπικό και μοναδικό ύφος. Τα δεκατρία θεατρικά έργα που έχει γράψει –κατά ομολογία του–, αλλά και τα οχτώ στα οποία συμμετείχε στη συγγραφή τους μαζί με άλλους, καθορίζονται από τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί, την επιθυμία ανατροπής του θεατρικού κειμένου και την εικαστική ματιά του. Σκοπός λοιπόν αυτής της εργασίας είναι να επιχειρηθεί μια πρώτη προσέγγιση του θεατρικού corpus του Μποστ, ρίχνοντας ένα αμυδρό φως σε γνωστές αλλά και άγνωστες πτυχές της δραματουργίας του. Από τα θεατρικά του έργα έχουν εκδοθεί σχεδόν τα μισά, όμως αυτά που τον έχουν κάνει ευρέως γνωστό είναι τα τρία έργα του που είναι γραμμένα με τον ανορθόγραφο ομοιοκατάληκτο δεκαπεντασύλλαβο. Ωστόσο, όπως θα δούμε στη συγκεκριμένη μελέτη, ο Μποστ έγραψε και αρκετά έργα για το θέατρο μη έμμετρα, τα οποία έχουν παραμείνει στην “αφάνεια”, καθότι δεν εκδόθηκαν ή/και παρέμειναν άπαιχτα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Μποστ, Μέντης Μποσταντζόγλου, Χρύσανθος Βοσταντζόγλου, Φαύστα, Μήδεια, Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Όμορφη πόλη, Δον Κιχώτης, Μαρία Πενταγιώτισσα, ανορθόγραφος ομοιοκατάληκτος δεκαπεντασύλλαβος, σάτιρα, παρωδία, Επιθεώρηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
140
Αριθμός σελίδων:
148
Κωνσταντίνος Κυριακού - Μια πρώτη θεατρική και δραματουργική προσέγγιση του έργου του Χρύσανθου Βοσταντζόγλου (Μποστ) – Γνωστές και άγνωστες πτυχές του θεατρικού του έργου.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο