Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης – Εκκένωσης Σχολικών Εγκαταστάσεων - Η περίπτωση του Πρότυπου Νηπιαγωγείου «Ιωάννης Μ. Καρράς» του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2846936 309 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-28
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Γεωργοπούλου Αιμιλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Λέκκας Ε., Καθηγ. ΕΚΠΑ
Δρ. Ντρίνια Χ., Καθηγ. ΕΚΠΑ
Δρ. Αντωναράκου Α., Αναπλ. Καθηγ. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης – Εκκένωσης Σχολικών Εγκαταστάσεων - Η περίπτωση του Πρότυπου Νηπιαγωγείου «Ιωάννης Μ. Καρράς» του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης – Εκκένωσης Σχολικών Εγκαταστάσεων - Η περίπτωση του Πρότυπου Νηπιαγωγείου «Ιωάννης Μ. Καρράς» του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη του τρόπου σύνταξης σχεδίου έκτακτης ανάγκης – εκκένωσης των σχολικών εγκαταστάσεων και συγκεκριμένα του πρότυπου Νηπιαγωγείου «ΙΩΑΝΝΗΣ Μ. ΚΑΡΡΑΣ» του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού που εδρεύει στο Π. Ψυχικό , οδός Στεφάνου Δέλτα 15.
Αρχικά , σε θεωρητικό υπόβαθρο, προσεγγίζουμε τον τρόπο και τις διαδικασίες με τις οποίες η Πολιτική Προστασία της χώρας αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις καταστροφές που προκαλούνται από φυσικά φαινόμενα και τεχνολογικά ατυχήματα. Αναλύεται το νομοθετικό πλαίσιο Πολιτικής Προστασίας της χώρας και συγκεκριμένα το σχέδιο «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ» , η δομή του , οι εμπλεκόμενοι φορείς και τα όργανα σχεδιασμού και εφαρμογής σε όλα τα επίπεδα. Περιγράφεται το νέο πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» , οι στόχοι του και οι φορείς που το απαρτίζουν.
Εν συνεχεία, γίνεται αναλυτική περιγραφή του υπό μελέτη κτιρίου σχετικά με τη δομή του, τον τρόπο και τα υλικά κατασκευής του τη στατική του επάρκεια, την παθητική και δομική πυροπροστασία του ενώ γίνεται ο υπολογισμός του θεωρητικού πληθυσμού του κτιρίου , βάσει του οποίου καθορίζονται οι οδεύσεις διαφυγής, οι έξοδοι κινδύνου και τα πλάτη αυτών, ο φωτισμός και η απαιτούμενη σήμανση και ακολουθούν σχέδια οδεύσεων διαφυγής για κάθε αίθουσα διδασκαλίας καθώς και κατόψεις όλων των επιπέδων του κτιρίου.
Ακολουθεί το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του σχολικού συγκροτήματος στο οποίο προσδιορίζονται με απόλυτη σαφήνεια οι ενέργειες κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης με τις οποίες βαρύνεται κάθε άτομο της σχολικής κοινότητας.
Θεωρούμε εξάλλου δεδομένου, ότι οι φυσικές καταστροφές και κυρίως οι σεισμοί μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών και του προσωπικού ενός σχολείου, να προκαλέσουν εκτεταμένες ζημιές έως και ολική καταστροφή της κτιριακής υποδομής και να διακόψουν την εκπαιδευτική λειτουργία ακόμα και για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ως εκ τούτου, το κλειδί για την επιτυχία ενός τέτοιου σχεδίου είναι η συναντίληψη και η συνεκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων (προσωπικό κάθε είδους, μαθητές, προσωπικό και αξιωματούχοι των εμπλεκόμενων υπουργείων – κεντρική κυβέρνηση, κηδεμόνες), ώστε να είναι ξεκάθαροι οι ρόλοι του κάθε ενός σε μια έκτακτη ανάγκη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Κλιματική Αλλαγή, Ευρωπαϊκή Ένωση, Αυτοδιοίκηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
22
Αριθμός σελίδων:
69
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΜΙΛΙΑ.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.