Η Επίδραση Οικογενειακών, Κοινωνικών και Ατομικών Παραγόντων στην Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή και Σχολική Επίδοση Εφήβων Μεταναστών: Σύγκριση με Γηγενείς

Διπλωματική Εργασία uoadl:2850635 238 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-20
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Αναστασιάδη Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπουσα: Αντωνία Παπαστυλιανού, Καθηγήτρια, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Μέλη: Ασημίνα Ράλλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Επίδραση Οικογενειακών, Κοινωνικών και Ατομικών Παραγόντων στην Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή και Σχολική Επίδοση Εφήβων Μεταναστών: Σύγκριση με Γηγενείς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Επίδραση Οικογενειακών, Κοινωνικών και Ατομικών Παραγόντων στην Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή και Σχολική Επίδοση Εφήβων Μεταναστών: Σύγκριση με Γηγενείς
Περίληψη:
Η αυξανόμενη παρουσία μεταναστών μαθητών στο ελληνικό σχολείο, καθιστά τα
εμπλεκόμενα μέρη αντιμέτωπα με τη «διπλή πρόκληση» της ανάπτυξης και της
διαπολιτισμικής επαφής. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται η λειτουργία της
οικογένειας και της φιλίας στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή και σχολική επίδοση των
μεταναστών εφήβων, και η έμμεση επίδραση των στρατηγικών αντιμετώπισης
στρεσογόνων καταστάσεων και της αυτοαποτελεσματικότητας στις παραπάνω σχέσεις.
Για το σκοπό αυτό διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων
αυτοαναφοράς. Το δείγμα αποτελείται από 103 μετανάστες με ποικίλο υπόβαθρο
καταγωγής, και ως ομάδα σύγκρισης χρησιμοποιήθηκαν 220 γηγενείς συμμαθητές τους.
Οι μαθητές φοιτούσαν στο γυμνάσιο (Β΄ και Γ΄ τάξη) από δέκα σχολεία της Αττικής. Τα
ευρήματα δείχνουν διαφορές στη σχολική επίδοση αλλά όχι στην ψυχοκοινωνική
προσαρμογή. Η υγιής προσαρμογή και λειτουργία της οικογένειας προβλέπει καλή
διάθεση και σχολική ζωή και η συναισθηματική έκφραση προβλέπει μεγαλύτερη
αντίληψη εαυτού. Επιπλέον, βρέθηκε ότι στους μετανάστες, η σχέση σύγκρουσης στην
οικογένεια με τη διάθεση και την ψυχολογική ευεξία, διαμεσολαβείται από τις αρνητικές
στρατηγικές και στους γηγενείς μαθητές, η σχέση βοήθειας φίλων και σχολικής
επίδοσης, διαμεσολαβείται από την ακαδημαϊκή αλλά και κοινωνική
αυτοαποτελεσματικότητα. Αναδεικνύεται λοιπόν η αναγκαιότητα εφαρμογής
αναπτυξιακά και πολιτισμικά ευαίσθητων και πολυεπίπεδων προγραμμάτων παρέμβασης
στο σχολικό περιβάλλον με την ενεργό εμπλοκή μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχοκοινωνική προσαρμογή, φιλία, οικογένεια, μετανάστευση, εφηβεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
112
Αριθμός σελίδων:
95
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ_ΓΕΩΡΓΙΑ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.