Χειρονομίες και επιχειρηματολογία μαθητών με προβλήματα όρασης κατά την ενασχόληση με δραστηριότητες Γεωμετρίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2856712 385 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μαραγκοζίδης Χρήστος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια, Μαθηματικών, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Χρυσαυγή Τριανταφύλλου, Επικ. Καθηγήτρια, Μαθηματικών, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Ανδρέας Μούτσιος- Ρέντζος, Εξωτερικός Συνεργάτης, Μαθηματικών, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Χειρονομίες και επιχειρηματολογία μαθητών με προβλήματα όρασης κατά την ενασχόληση με δραστηριότητες Γεωμετρίας
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Χειρονομίες και επιχειρηματολογία μαθητών με προβλήματα όρασης κατά την ενασχόληση με δραστηριότητες Γεωμετρίας
Περίληψη:
Στόχος της έρευνας, που έγινε στα πλαίσια της εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής, ήταν να μελετήσει τις χειρονομίες που χρησιμοποιούν μαθητές με προβλήματα όρασης σε δραστηριότητες Γεωμετρίας, καθώς και την επιχειρηματολογία τους κατά τη διάρκεια αυτών. Πραγματοποιήθηκε μια παρέμβαση σε 3 μαθητές, ενός ειδικού κέντρου στην Αθήνα, με τη βοήθεια του μαθηματικού τους. Από τα αποτελέσματα της έρευνας έγινε φανερό, από τη μία ότι οι μαθητές με οπτική αναπηρία προβαίνουν σε όλων των ειδών τις χειρονομίες και από την άλλη ότι η χρήση αυτών μπορεί να τους βοηθήσει σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια ενασχόλησης με γεωμετρικά προβλήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα φάνηκε να προβαίνουν και σε συνδυασμούς χειρονομιών, για να ανταπεξέλθουν στην εκάστοτε δραστηριότητα. Όσον αφορά την επιχειρηματολογία τους, εμφανίστηκε να χωρίζεται σε δύο φάσεις, την αρχική και την τελική. Ενώ στην αρχική οι μαθητές βασίζονταν τις περισσότερες φορές στη διαίσθησή τους και δεν επιχειρηματολογούσαν μαθηματικά ορθώς, μέσω κατάλληλων παρεμβάσεων κατέληξαν στην τελική μορφή να μπορούν με σωστά επιχειρήματα να μας αιτιολογήσουν το σκεπτικό τους. Ωστόσο και στις δύο φάσεις της επιχειρηματολογίας, οι μαθητές χρησιμοποιούσαν χειρονομίες είτε για να συλλέξουν περισσότερα δεδομένα, είτε για να υποστηρίξουν το συλλογισμό τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθητές με προβλήματα όρασης, Χειρονομίες, Επιχειρηματολογία, Γεωμετρία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
40
Αριθμός σελίδων:
97
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_1_με 2η σελιδα.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.