Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Παιδαγωγικές θεωρήσεις διδασκαλίας με νέες εφαρμογές των Open Educational Resources

Διπλωματική Εργασία uoadl:2860357 316 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-12
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Πιτσαδιώτη Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών, ΕΚΠΑ
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Παιδαγωγικές θεωρήσεις διδασκαλίας με νέες εφαρμογές των Open Educational Resources
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Παιδαγωγικές θεωρήσεις διδασκαλίας με νέες εφαρμογές των Open Educational Resources
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία με τίτλο «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και παιδαγωγικές θεωρήσεις διδασκαλίας με νέες εφαρμογές των Open Educational Resources» πραγματεύεται τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα στα πλαίσια των οποίων επικεντρώνεται το θέμα της εργασίας. Μέσα από αυτά τα τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα γίνεται προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις σε αυτά καλύπτοντας ενδελεχώς το θέμα της εργασίας αυτής. Στο πεδίο των Open Educational Resources, που αποτελεί και κομμάτι του τίτλου της εργασίας, συμπεριλαμβάνονται και τα MOOCs, τα οποία είναι πλέον πολύ διαδεδομένα και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η χρήση των OER και των MOOCs συνδέεται και με τις αντίστοιχες παιδαγωγικές θεωρήσεις στη διδασκαλία. Οι παιδαγωγικές θεωρήσεις που χρησιμοποιούνται σχετίζονται με βάση την ορθότερη και τη βέλτιστη χρήση τους στη διαδικασία της διδασκαλίας. Η συνύπαρξη των OER, των MOOCs και των κατάλληλων παιδαγωγικών θεωρήσεων εξετάζεται με το αν υπάρχει ή όχι στα Ανοικτά Πανεπιστήμια. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε συνδυασμό με τα MOOCs, τις OER και τις κατάλληλες παιδαγωγικές θεωρήσεις είναι απαραίτητο να υπάρχουν συγχρόνως και να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των Ανοικτών Πανεπιστημίων παρέχοντας δωρεάν ή αμειβόμενη εκπαίδευση σε όλους τους εκπαιδευόμενους καταργώντας τα όρια του χώρου και του χρόνου. Αξίζει να επισημανθεί ότι γίνεται κάποια αναφορά στα άτομα με ειδικές ανάγκες που χρησιμοποιούν τα MOOCs και τις OER για την εκπαίδευσή τους. Τα τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα που αποτελούν τον πυρήνα της όλης εργασίας είναι: 1) Τι είναι τα MOOCs;, 2) Τι είναι τα Open Educational Resources;, 3) Ποιες παιδαγωγικές θεωρήσεις αξιοποιούνται στο πλαίσιο των MOOCs και των OER;, και 4) Ποια η συνεισφορά των MOOCs και των OER στην παιδαγωγική διαδικασία στο πλαίσιο λειτουργίας των Ανοικτών Πανεπιστημίων;. Η δομή της παρούσας εργασίας οργανώθηκε έχοντας βασιστεί στη λήψη απαντήσεων των παραπάνω ερωτημάτων, ώστε να υποστηριχθεί και να καλυφθεί πολύπλευρα το θέμα του τίτλου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
MOOCs, OER, ανοικτή μάθηση, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ΤΠΕ, παιδαγωγικές θεωρήσεις.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
211
Αριθμός σελίδων:
161
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙKΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.