Developmental and aging aspects of time estimation

Διπλωματική Εργασία uoadl:2863290 102 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γνωσιακή Επιστήμη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Καραδήμα Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μουτούσης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. (Επιβλέπων)

Βατάκη Αργυρώ, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Ράλλη Ασημίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Developmental and aging aspects of time estimation
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Θέματα ανάπτυξης και γήρανσης στην εκτίμηση της χρονικής διάρκειας
Περίληψη:
Κατά την διάρκεια της ζωής, οι άνθρωποι βιώνουν ηλικιακές αλλαγές στον τρόπο που αντιλαμβάνονται το χρόνο. Μαζί με αυτές τις αλλαγές, οι γνωσιακές διαδικασίες όπως η προσοχή και η μνήμη μεταβάλλονται συνεχώς μέσω της εμπειρίας, της νευρικής ανάπτυξης και της υγιούς γήρανσης. Μέχρι στιγμής, όμως, λίγα είναι γνωστά για τις διαφορετικές πτυχές που σχετίζονται με την ανάπτυξη και γήρανση των αντιλήψεων χρονισμού και τη σύνδεσή τους με τους γνωστικούς μηχανισμούς. Σκοπός αυτής της μελέτης, λοιπόν, ήταν να διερευνηθεί η διάκριση και αναπαραγωγή των διαστημάτων σε σχέση με τις γνωστικές διαδικασίες με τη σύγκριση των ατόμων σε διαφορετικά σημεία της ζωής. Για να επιτευχθεί αυτό, επιλέχθηκαν 3 διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (13-15, 20-22, 49-51 ετών). Χρησιμοποιώντας πανομοιότυπα παραδείγματα και ερεθίσματα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, συγκρίναμε τη χρονική εκτίμηση των επιδόσεων σε όλες τις ομάδες και τα συσχετισμένα ευρήματα σχετικά με την εκτίμηση της διάρκειας με τις γνωστικές πτυχές της προσοχής και της μνήμης εργασίας. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήσαμε τόσο αναπαραγωγικές όσο και διηλεκτρικές εργασίες για οπτικά και ακουστικά σήματα για να διερευνήσουμε το χρόνο, μαζί με τις γνωστικές εξετάσεις στα έργα οπτικής αναζήτησης, διπλού n-Back έργου και έργου επαγρύπνησης. Βρήκαμε χαμηλότερη χρονική ακρίβεια και χαμηλότερη χρονική ευαισθησία όσον αφορά το σημείο διάκρισης (BP), το ποσοστό των αποκρίσεων και το συντελεστή διακύμανσης (CV) στα παιδιά σε σύγκριση με άτομα νεαρής και μέσης ηλικίας, όπως και επίδραση της ηλικίας στη μεταβλητότητα των αποκρίσεων στο έργο αναπαραγωγής. Αυτά τα χρονικά προφίλ συσχετίζονταν σε μεγάλο βαθμό με τις επιδόσεις στα έργα προσοχής και μνήμης των αντίστοιχων ομάδων, ενώ οι αναλύσεις παλινδρόμησης έδειξαν ότι η ηλικία μαζί με την γνωστική αξιολόγηση μπορούσαν να εξηγήσουν μεγάλο ποσοστό διακύμανσης των βαθμολογιών χρονισμού. Η προσοχή όσον αφορά την ακριβή απόδοση στην εργασία οπτικής αναζήτησης ήταν ο σημαντικότερος προγνωστικός παράγοντας της χρονικής ακρίβειας, ακόμα και όταν ελεγχόμασταν για την ηλικία. Συνολικά, τα αποτελέσματά μας δείχνουν περισσότερες διαφορές στους εφήβους παρά στη μεσήλικα ομάδα. αυτές οι αλλαγές προτείνονται να οφείλονται στις γνωστικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της καθυστερημένης παιδικής ηλικίας, ενώ η εκτίμηση του χρόνου στη μέση ηλικία φαίνεται σχετικά αμετάβλητη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
χρονισμός, ανάπτυξη, γήρανση, γνωσικοί παράγοντες, διάρκεια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αριθμός σελίδων:
59
Karadima Vicky. Developmental and aging aspects of time.pdf (899 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο