Μονάδα:
Κατεύθυνση Αστικό Δίκαιο και Νέες ΤεχνολογίεςΒιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-19
Συγγραφέας:
Τσιάκου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νικολόπουλος Παναγιώτης, Επίκουρος Καθηγητής Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η μέθοδος «Appropriation Art» και η προστασία της ακεραιότητας του έργου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η μέθοδος «Appropriation Art» και η προστασία της ακεραιότητας του έργου
Περίληψη:
Η «appropriation art» ή αλλιώς «καλλιτεχνική οικειοποίηση» είναι μια νέα μέθοδος τέχνης η οποία στηρίζεται στη συλλογή εικόνων και στυλ του παρελθόντος με τα οποία μπορούν να συγκροτηθούν καλλιτεχνικοί συνδυασμοί απαλλαγμένοι από κάθε έννοια αξιολογικής ιεραρχίας και χρονικής προτεραιότητας. Αυτή ακριβώς η λογική της «χρήσης» εικόνων του παρελθόντος ως δημιουργική πρόταση από τους σύγχρονους καλλιτέχνες δημιούργησε πολλές συζητήσεις για τις προθέσεις και την αυθεντικότητά της. Λόγω της ριζοσπαστικής της φύσης, η καλλιτεχνική οικειοποίηση τείνει να υπερβεί την ιδιότητα του δημιουργού ή την έννοια της πρωτοτυπίας, καλώντας ταυτοχρόνως το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας να αξιολογήσει το φαινόμενο αυτό και να το εντάξει στους προστατευτικούς του κόλπους. Παραμένει, λοιπόν, ένα άλυτο ζήτημα της πνευματικής ιδιοκτησίας, το εάν θα πρέπει να αναγνωρισθεί και να προστατευθεί η μέθοδος αυτή τέχνης, με μεγαλύτερο εμπόδιο το δίκαιο του δημιουργού, καθώς αποδοχή του κινήματος της «appropriation art» θα μπορούσε να οδηγήσει στο παράδοξο συμπέρασμα ότι κανένα έργο δεν ανήκει σε κανένα δημιουργό ανατρέποντας όλη την ιστορία της τέχνης και της πνευματικής ιδιοκτησίας. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάλυση της έννοιας του κινήματος της καλλιτεχνικής οικειοποίησης μέσα από μια ιστορική και νομική προσέγγιση του νέου αυτού φαινομένου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Αστικό δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
πνευματική ιδιοκτησία, καλλιτεχνική οικειοποίηση, δικαίωμα ακεραιότητας του έργου
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
38