Στον δρόμο προς την αυτόνομη σχολική μονάδα. Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη σχολική αυτονομία και αποκέντρωση.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2863709 458 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-20
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μπούσκος Μιχαήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής ΕΚΠΑ
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Αντωνίου Σταμάτης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στον δρόμο προς την αυτόνομη σχολική μονάδα. Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη σχολική αυτονομία και αποκέντρωση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στον δρόμο προς την αυτόνομη σχολική μονάδα. Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη σχολική αυτονομία και αποκέντρωση.
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γύρω από τη σχολική αυτονομία. Αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος, αρχικά γίνεται μια αναφορά στην έννοια της αυτονομίας, στη σχολική αυτονομία, στις μορφές των εκπαιδευτικών συστημάτων, τον συγκεντρωτισμό και την αποκέντρωση. Στη συνέχεια γίνεται ιστορική αναφορά στη μετάβαση από το συγκεντρωτισμό στην αποκέντρωση και στην εξέλιξη της σχολικής αυτονομίας. Παράλληλα διακρίνονται τα είδη της αυτονομίας σήμερα και οι σημαντικότεροι λόγοι αυτονόμησης του σχολείου. Ακολούθως επισημαίνονται τα αποτελέσματα της σχολικής αυτονομίας στην εκπαίδευση και η επίδραση της αυτονομίας στη σχολική επίδοση. Έπειτα το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον διεθνή και τον ελληνικό χώρο όπου θίγονται οι πολιτικές αποκέντρωσης. Παράλληλα προσεγγίζεται το ζήτημα της λογοδοσίας, οι διαδικασίες αξιολόγησης και ο ρόλος της ηγεσίας στο αυτόνομο σχολείο.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο μέσα από το οποίο αναδεικνύονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την αποκέντρωση του συστήματος, την παιδαγωγική – διοικητική αυτονομία και την αξιολόγηση – λογοδοσία. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 190 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Αθήνας. Όπως διαπιστώνεται από την έρευνα οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το σημερινό σχολείο δεν είναι αυτόνομο και επιθυμούν πρωτίστως περισσότερη παιδαγωγική αυτονομία, έπειτα διοικητική και σε μικρότερο βαθμό επιθυμούν να λογοδοτούν. Στα παιδαγωγικά ζητήματα επιθυμούν τις αποφάσεις να λαμβάνει ο σύλλογος διδασκόντων, ενώ στα διοικητικά θέματα εξάρουν τη σημασία του διευθυντή, του σχολικού συμβουλίου και της κεντρικής αρχής. Αναφορικά με την αξιολόγηση και τη λογοδοσία επιθυμούν έναν συνδυασμό εσωτερικής και εξωτερικής λογοδοσίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική αυτονομία, αυτόνομο σχολείο, αποκέντρωση, παιδαγωγική αυτονομία, διοικητική αυτονομία, λογοδοσία, ηγεσία, μαθητική επίδοση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
126
Αριθμός σελίδων:
176
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Στον δρόμο προς την αυτόνομη σχολική μονάδα.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.