Συσχέτιση αντιλήψεων ψυχικής ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων και δυσκολιών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2864406 496 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Νικόλαρου Χριστίνα Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Διδάκτωρ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παναγιώτης Λιανός, Διδάκτωρ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συσχέτιση αντιλήψεων ψυχικής ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων και δυσκολιών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συσχέτιση αντιλήψεων ψυχικής ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων και δυσκολιών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
Η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών αποτελεί σύγχρονη τάση της σχολικής ψυχολογίας και συντελεί στη βελτίωση της ποιότητας των σχέσεων της σχολικής κοινότητας και στην ψυχολογική ευημερία των μαθητών. Στην παρούσα έρευνα μελετάται η ψυχική ανθεκτικότητα και η ψυχοκοινωνική προσαρμογή των εφήβων μαθητών. Ειδικότερα, μελετάται η συσχέτιση των αντιλήψεων της ψυχικής ανθεκτικότητας και των δυνατοτήτων και των δυσκολιών των μαθητών της Α’ και Β΄ Γυμνασίου και Λυκείου. Επίσης, διερευνάται και η ύπαρξη διαφορών στην ψυχική ανθεκτικότητα και στις ψυχοκοινωνικές δυσκολίες ως προς τα δημογραφικά στοιχεία των μαθητών. Το δείγμα αποτέλεσαν 283 μαθητές Α΄ και Β’ Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία της Αθήνας. Για τους σκοπούς της έρευνας χορηγήθηκαν η Κλίμακα Ανθεκτικότητας των Wagnild και Young (1993) και το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (Goodman, 1999). Από τα αποτελέσματα προέκυψαν στατιστικώς σημαντικές διαφορές όσον αφορά τις ψυχοκοινωνικές δυσκολίες των μαθητών κυρίως ως προς το φύλο, την ηλικία και τον αριθμό των αδερφών των συμμετεχόντων. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η αύξηση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών συσχετιζόταν με μείωση των συνολικών δυσκολιών. Τα παρόντα ευρήματα είναι χρήσιμα για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ψυχοκοινωνικής τους προσαρμογής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχική ανθεκτικότητα, ψυχοκοινωνική προσαρμογή, κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
122
Αριθμός σελίδων:
79
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Νικόλαρου Τελικό!!!!!!.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.