Πρόγραμμα ενίσχυσης της φωνολογικής επίγνωσης και της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης σε παιδιά με υψηλή επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2864686 562 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-06
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μουρούτσος Γιώργος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φαίη Αντωνίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ασημίνα Ράλλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πολυχρόνη Φωτεινή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρόγραμμα ενίσχυσης της φωνολογικής επίγνωσης και της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης σε παιδιά με υψηλή επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρόγραμμα ενίσχυσης της φωνολογικής επίγνωσης και της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης σε παιδιά με υψηλή επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσης εργασίας ήταν να διερευνήσει ένα πρόγραμμα ενίσχυσης της φωνολογικής επίγνωσης και της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης μαθητών Β Δημοτικού με υψηλή επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 49 μαθητές. Τα μέσα συλλογής δεδομένων- δοκιμασίες αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν ήταν οι Raven’s Colored Progressive Matrices (Σιδερίδης, Αντωνίου, Μουζάκη & Σίμος, 2015), η Δοκιμασία Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Ανάγνωσης (Παντελιάδου, Αντωνίου, Σιδερίδης, υπό έκδοση), το Λογόμετρο (Μουζάκη, Ράλλη, Αντωνίου, Διαμαντή & Παπαιωάννου, 2017), το Peabody Picture Vocabulary Test – Revised (PPVT- R) (Dunn & Dunn, 1981) και η Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ-IV (Καλαντζή- Αζίζι, Αγγελή & Ευσταθίου, 2012). Τα δεδομένα αναλύθηκαν βάσει περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πειραματική ομάδα είχε υψηλότερη επίδοση στον προφορικό εντοπισμό και ομοιότητας ή διαφοράς σε επίπεδο φωνήματος έναντι της ομάδας ελέγχου και υψηλότερη επίδοση στην προφορική απαλοιφή τμήματος της λέξης σε επίπεδο φωνήματος έναντι της ομάδας ελέγχου. Ο πιο πιθανός λόγος που εντοπίστηκαν διαφορές στις δύο παραπάνω παρεμβάσεις της φωνολογικής επίγνωσης οφείλεται ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι περισσότερο επικεντρωμένο σε αυτές. Επίσης η πειραματική ομάδα είχε στατιστικώς σημαντικά υψηλότερη επίδοση στo αναγνωστικό επίπεδο έναντι της ομάδας ελέγχου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μαθησιακές δυσκολίες, αναγνωστική αποκωδικοποίηση, φωνολογική επίγνωση, πρόγραμμα παρέμβασης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αριθμός σελίδων:
76
ΜΟΥΡΟΥΤΣΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΟ.pdf (770 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο