Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική ΑγωγήΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-04
Συγγραφέας:
Κουτσοθόδωρου-Ψαριάδου Ζωή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φαίη Αντωνίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασίλης Αργυρόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σμαράγδα Χρυσοστόμου, Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανίχνευση της συσχέτισης της μουσικής δεκτικότητας και της φωνολογικής επίγνωσης σε παιδιά με οπτική αναπηρία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανίχνευση της συσχέτισης της μουσικής δεκτικότητας και της φωνολογικής επίγνωσης σε παιδιά με οπτική αναπηρία
Περίληψη:
Η συγκεκριμένη μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση του επιπέδου μουσικής δεκτικότητας σε σχέση με το επίπεδο φωνολογικής επίγνωσης σε παιδιά με οπτική αναπηρία. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 27 παιδιά, που φοιτούν στο Δημοτικό σχολείο. Από αυτά, τα 21 φοιτούν σε Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και τα 6 σε Γενικό Δημοτικό Σχολείο. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το τεστ «Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας» του Gordon, το οποίο έχει σταθμιστεί για τον ελληνικό πληθυσμό από τη Λελούδα Στάμου (2006), για την αξιολόγηση της μουσικής δεκτικότητας και το Λογόμετρο των Μουζάκη, Ράλλη, Αντωνίου, Διαμαντή, Παπαϊωάννου, για την αξιολόγηση της φωνολογικής επίγνωσης. Επίσης, χρησιμοποιήθηκαν το τεστ νοημοσύνης Raven’s CPM/CVS και η κλίμακα ανίχνευσης της διαταραχής αυτιστικού φάσματος CARS. Τα αποτελέσματα έδειξαν την υψηλή συσχέτιση μεταξύ των δεξιοτήτων μουσικής δεκτικότητας και των δεξιοτήτων φωνολογικής επίγνωσης στους συμμετέχοντες. Πιο συγκεκριμένα, υψηλότερες συσχετίσεις εμφανίστηκαν στο μέρος των συμμετεχόντων που παρουσίαζαν μερική τύφλωση και στο μέρος των συμμετεχόντων που δεν εμφάνιζαν νοητική ανεπάρκεια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μουσική ακουστικότητα, φωνολογική επίγνωση, οπτική αναπηρία, Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας, Λογόμετρο, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
153