Αντιλήψεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις δυνατότητες και τις δυσκολίες τους, σε σχέση με το σχολικό κλίμα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865132 720 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-06
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσιράκη Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Σχολική Ψυχολόγος-Διδάκτωρ Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις δυνατότητες και τις δυσκολίες τους, σε σχέση με το σχολικό κλίμα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις δυνατότητες και τις δυσκολίες τους, σε σχέση με το σχολικό κλίμα
Περίληψη:
Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται στη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενήλικη. Αυτή η χρονική περίοδος, η εφηβεία, χαρακτηρίζεται από έντονες αλλαγές, που με τη σειρά τους δημιουργούν δυσκολίες στην προσαρμογή του μαθητή. Στόχος της παρούσας ερευνητικής μελέτης ήταν η διερεύνηση του σχολικού κλίματος και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 283 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία της Αθήνας. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκε η κλίμακα Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (SDQ Questionnaire) και το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του σχολικού κλίματος του Υπουργείου Παιδείας της πολιτείας Georgia (Η.Π.Α), όπως μεταφράστηκε από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από την έρευνα βρέθηκαν διαφορές ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια ως προς τους παράγοντες διαταραχές συναισθήματος και προβλήματα συμπεριφοράς/διαγωγής, αλλά και στους περισσότερους παράγοντες του σχολικού κλίματος. Επιπλέον, η ηλικία των συμμετεχόντων ανέδειξε διαφοροποιήσεις στους περισσότερους παράγοντες του σχολικού κλίματος και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής. Τέλος, πραγματοποιήθηκε προσπάθεια πρόβλεψης της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής από δημογραφικούς παράγοντες και παράγοντες του σχολικού κλίματος. Τα ευρήματα συζητούνται σε σχέση με τη σύγχρονη βιβλιογραφία και τη δυνατότητα αξιοποίησής τους για την ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
σχολικό κλίμα, ψυχοκοινωνική προσαρμογή, εφηβεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
81
Αριθμός σελίδων:
94
Διπλωματική Εργασία-Σ. Τσιράκη.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο