Η ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΘΥΜΑΤΩΝ ΩΣ ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865380 377 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τζαμπάζη Ιουλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής ,ΠΤΔΕ ,ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, ΠΤΔΕ ,ΕΚΠΑ
Βασίλειος Πανταζής,Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΠΕ Βόλου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΘΥΜΑΤΩΝ ΩΣ ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΘΥΜΑΤΩΝ ΩΣ ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να ερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την επιθετικότητα των μαθητών – θυμάτων του σχολικού εκφοβισμού. Συγκεκριμένα, φιλοδοξεί να αναδείξει τα χαρακτηριστικά αυτών των μαθητών, αλλά και τον βαθμό που εμφανίζουν επιθετικότητα. Καθώς ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα πολυδιάστατο φαινόμενο με πολλές πτυχές και συνιστώσες, επιλέχθηκε να διερευνηθεί κάτω από ποιες συνθήκες, αλλά και σε τι βαθμό επηρεάζει η οικογένεια και το σχολείο τους μαθητές – θύματα ως προς την εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς. Με βάση, λοιπόν, τις απόψεις 122 εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα κυριότερα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μαθητές – θύματα εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά σε μικρό βαθμό και πως τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα κλίνουν περισσότερο στην υιοθέτηση παθητικής στάσης απέναντι στον εκφοβισμό που δέχονται. Επιπλέον, οι περισσότεροι συμφώνησαν ως προς το ότι οι καταστάσεις που βιώνουν αυτά τα παιδιά εντός πλαισίου οικογένειας είναι, μάλλον, βίαιες. Ως προς αυτό, ο πατέρας κρίθηκε βίαιος, επικριτικός και μη υποστηρικτικός, ενώ η μητέρα κυρίως ανασφαλής. Τέλος, το σύνολο των εκπαιδευτικών συμφώνησε πως γίνεται παρεμβατικό όταν ένα περιστατικό εκφοβισμού λαμβάνει χώρα, όμως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δε νιώθουν υπεύθυνοι ως προς την εκδήλωση τέτοιων φαινομένων. Τέλος, οι παριστάμενοι κρίθηκε ότι δρουν στην πλειοψηφία τους υποστηρικτικά απέναντι στο θύμα. Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, από την έρευνα φάνηκε πως αφενός μεν δεν υπάρχει κλίμα ασφάλειας ενδοοικογενειακά, αφετέρου οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν να δημιουργούν κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης εντός σχολικής μονάδας, αναφορικά με το φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού και αυτός είναι, μάλλον, ο λόγος που δε θεωρούν ότι υπάρχει επιθετικότητα από τη μεριά των μαθητών – θυμάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός Εκφοβισμός, Επιθετικότητα, Μαθητές – θύματα, Οικογένεια, Σχολείο.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
86
Αριθμός σελίδων:
132
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.