Η Ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο Δημοτικό Σχολείο. Διαθέσιμα Προγράμματα για τον Εκπαιδευτικό στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Μια Πρόταση Εφαρμογής.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865392 390 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κατσαράκη Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής, ΠΤΔΕ/Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, ΠΤΔΕ/Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασίλειος Πανταζής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο Δημοτικό Σχολείο. Διαθέσιμα Προγράμματα για τον Εκπαιδευτικό στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Μια Πρόταση Εφαρμογής.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο Δημοτικό Σχολείο. Διαθέσιμα Προγράμματα για τον Εκπαιδευτικό στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Μια Πρόταση Εφαρμογής.
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, προσεγγίζονται μέσω της βιβλιογραφικής έρευνας, οι όροι της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Νοημοσύνης, της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Μάθησης, καθώς και τα αποτελεσματικότερα προγράμματα που προωθούν τις δύο έννοιες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό και απευθύνονται στους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί να καλλιεργήσει τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών του, οφείλει να γνωρίζει τη λειτουργία των συναισθημάτων και την ανάπτυξή τους κατά τη διάρκεια της μέσης παιδικής ηλικίας, μπορεί να επιμορφωθεί στο περιεχόμενο και τα επίπεδα παρέμβασης των προγραμμάτων Συναισθηματικής και Κοινωνικής Μάθησης και να επιλέξει τα αποτελεσματικότερα από αυτά, με παράλληλη πληροφόρηση για την τεκμηρίωση της επιτυχημένης πορείας τους. Ο εκπαιδευτικός του ελληνικού δημοτικού σχολείου, δύναται να εντάξει τα στοιχεία τους στη σχολική καθημερινότητα των μαθητών, με ποικίλους τρόπους, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη και τις ανάλογες κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες του παρέχονται από το ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης που θα επιλέξει, δε θα μπορούσε να υλοποιήσει τους στόχους του, εάν δεν ευδοκιμούσε η αγαστή συνεργασία μεταξύ του ίδιου, των γονέων, της σχολικής και τοπικής κοινότητας. Τέλος, οι παρεμβάσεις Συναισθηματικής και Κοινωνικής Μάθησης, μπορούν να ενσωματωθούν με κατάλληλο σχεδιασμό, απευθείας στα υπάρχοντα διδακτικά αντικείμενα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Συναισθηματική Νοημοσύνη, Κοινωνική Νοημοσύνη, Συναισθηματική και Κοινωνική Μάθηση, αποτελεσματικότερα προγράμματα, Ελλάδα, εξωτερικό, μαθητές δημοτικού σχολείου, εκπαιδευτικός, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες, ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ, συνεργασία, γονείς, σχολική κοινότητα, τοπική κοινότητα, σχεδιασμός, διδακτικά αντικείμενα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
126
Αριθμός σελίδων:
188
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ !!!.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.