Διερεύνηση αντιλήψεων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις διαστάσεις του σχολικού κλίματος και την ψυχική ανθεκτικότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865419 562 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-19
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ευσταθίου Ευγενία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Διδάκτωρ Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Χατζηχρήστου Χρυσή, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού
Λιανός Παναγιώτης, Διδάκτωρ Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση αντιλήψεων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις διαστάσεις του σχολικού κλίματος και την ψυχική ανθεκτικότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση αντιλήψεων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις διαστάσεις του σχολικού κλίματος και την ψυχική ανθεκτικότητα
Περίληψη:
Οι σύγχρονες τάσεις της σχολικής ψυχολογίας έχουν εστιάσει το ενδιαφέρουν τους στη μελέτη του θετικού σχολικού κλίματος που προάγει την ψυχοκοινωνική προσαρμογή και την ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών. Σκοπός της ερευνητικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου σχετικά με το σχολικό κλίμα και τη ψυχική τους ανθεκτικότητα, σε συνάρτηση με ορισμένους δημογραφικούς παράγοντες. Το δείγμα αποτέλεσαν 275 έφηβοι μαθητές/ήτριες της Α΄, Β΄ Γυμνασίου και της Α΄, Β΄ Λυκείου από σχολεία της Αττικής. Στους έφηβους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια που διερευνούσαν τόσο τις αντιλήψεις τους για τις διαπροσωπικές, εκπαιδευτικές και οργανωτικές διαστάσεις του σχολικού κλίματος, όσο και για το επίπεδο της ψυχικής ανθεκτικότητάς τους. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν σημαντικά ευρήματα για την ύπαρξη σχέσης μεταξύ του σχολικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας, αλλά και για τη σχέση των ποικίλων δημογραφικών παραγόντων με τις αντιλήψεις των μαθητών για το σχολικό κλίμα και την ψυχική τους ανθεκτικότητα. Τέλος, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας προσφέρονται προς συζήτηση με στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης που θα προάγουν το θετικό σχολικό κλίμα και θα ενισχύουν την ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική ψυχολογία, σχολικό κλίμα, ψυχική ανθεκτικότητα, εφηβεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
90
Αριθμός σελίδων:
79
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΛΙΜΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.