Μουσείο και εφηβική ηλικία: Μια εναλλακτική διδακτική πρόταση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865435 243 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Βαντάνα Ναυσικά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βρεττός Ιωάννης, Ομότιμος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πανταζής Βασίλειος, Καθηγητής, ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μουσείο και εφηβική ηλικία: Μια εναλλακτική διδακτική πρόταση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μουσείο και εφηβική ηλικία: Μια εναλλακτική διδακτική πρόταση
Περίληψη:
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία αφορά στην παρουσίαση μιας εναλλακτικής πρότασης διδασκαλίας τριών ενοτήτων για την Α΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Ιστορίας με αξιοποίηση του μουσείου. Αναλυτικότερα, η παρουσία των μουσείων στην κοινωνία, η σημασία και ρόλος τους στο κοινωνικό, μαθησιακό και εκπαιδευτικό γίγνεσθαι αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης της Εργασίας. Επιπρόσθετα, σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις ως προς τη μάθηση και τη διδασκαλία και, συγκεκριμένα, οι αρχές της δημιουργικότητας και της βιωματικής μάθησης αποτέλεσαν τους κατευθυντήριους άξονες γύρω από τους οποίους διαμορφώθηκε το προτεινόμενο σενάριο για τη διδασκαλία του κυκλαδικού, του μινωικού και του μυκηναϊκού πολιτισμού. Κατά τη διαμόρφωση ελήφθησαν υπ’ όψιν τα χαρακτηριστικά του μαθητικού πληθυσμού: απευθυνόμαστε σε εφήβους μαθητές, άρα τα στοιχεία της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της ομαδικότητας κρίθηκε αναγκαίο να είναι παρόντα τόσο κατά την προσφορά του γνωστικού τμήματος, όσο και κατά την οικοδόμηση της γνώσης από τους ίδιους. Παράλληλα, η σημασία του ατομικού τρόπου εργασίας και έκφρασης ως ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των εφήβων δε θα μπορούσε να παραγκωνιστεί. Στην προσπάθεια μιας ολιστικής προσέγγισης και μελέτης της παρουσίας του μουσείου στην Εκπαίδευση προσπελάστηκε το σύνολο των επίσημων μέσων διδασκαλίας που αφορούν στο μάθημα της Ιστορίας για την Α΄ Γυμνασίου. Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο σχολικό εγχειρίδιο του μαθήματος για το οποίο παρουσιάζονται προτάσεις για τη βελτιστοποίηση του ισχύοντος εγχειριδίου. Το σενάριο διδασκαλίας ολοκληρώνεται με την παρουσίαση προτεινόμενων δραστηριοτήτων πριν την επίσκεψη στο μουσείο, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και μετά το πέρας αυτής. Τέλος, διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Μουσείο, Ιστορία (Α΄ Γυμνασίου), εναλλακτική διδασκαλία, σχολικό εγχειρίδιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
122
Αριθμός σελίδων:
127
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Μουσείο_Ιστορία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.