ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ - ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865528 269 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-09
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Καράλα Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλης Πανταζής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ιωάννης Βρεττός,Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ - ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ - ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Περίληψη:
Η Iστορία είναι η επιστήμη που ερευνά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων του παρελθόντος, παρουσιάζει τις μεταξύ τους σχέσεις, στοχεύει να σχηματίσει την εικόνα της πορείας της ζωής τους πάνω στη γη με αντικειμενικά κριτήρια και επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τη ζωή μιας κοινωνίας στο σύνολό της. Η διδασκαλία της Ιστορίας αποτελεί ένα θέμα που έχει απασχολήσει την ελληνική και τη διεθνή ερευνητική κοινότητα αναφορικά με τις αρχές και τις μεθόδους που μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων αυτής. Ιδιαίτερα στη σύγχρονη εποχή, στα πλαίσια της πολυπολιτισμικής κοινωνίας, η διδασκαλία της Ιστορίας είναι δυνατό να συμβάλλει στην επίτευξη των σκοπών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων που χρειάζονται οι μελλοντικοί πολίτες έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της αρμονικής συνύπαρξης. Η μελέτη της Ιστορίας, εξάλλου, μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο, αφού μέσα από τη μελέτη των γεγονότων του παρελθόντος είναι δυνατή η κατανόηση και των σύγχρονων καταστάσεων. Η παρούσα έρευνα διερεύνησε τις απόψεις των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας στην Ε’ και τη ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και διεξήχθη με τη μέθοδο των ημιδομημένων συνεντεύξεων. Μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί τείνουν να θεωρούν το επάγγελμά τους ιδιαίτερα ευχάριστο και αποδοτικό, παρά τα προβλήματα που συναντούν, ενώ αναγνώρισαν και τη σπουδαιότητα του μαθήματος της Ιστορίας για την επίτευξη της αρμονικής συνύπαρξης στα πλαίσια της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Αναγνώρισαν τα προβλήματα που συνδέονται με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και το διδακτικό εγχειρίδιο, ενώ καταθέτουν και τις δικές τους προτάσεις για βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
ιστορία, ιστορικός, διαπολιτισμικότητα, ενσωμάτωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
206
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Maro_Karala_MSc.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.