Ο ενταξιακός ρόλος της κοινωνικής εργασίας στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης: διερεύνηση των απόψεων και των ενταξιακών πρακτικών των επαγγελματιών κοινωνικής εργασίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865533 346 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-08
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Χιόνη Ελεάνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη,Επίκουρη Καθηγήτρια,ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ενταξιακός ρόλος της κοινωνικής εργασίας στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης: διερεύνηση των απόψεων και των ενταξιακών πρακτικών των επαγγελματιών κοινωνικής εργασίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ενταξιακός ρόλος της κοινωνικής εργασίας στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης: διερεύνηση των απόψεων και των ενταξιακών πρακτικών των επαγγελματιών κοινωνικής εργασίας
Περίληψη:
Η κοινωνική εργασία βασισμένη στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά και τις θεωρίες σχετικά με την ανθρώπινη συμπεριφορά και τα κοινωνικά συστήματα, παρεμβαίνει στο σημείο σύνδεσης και αλληλεπίδρασης μεταξύ ατόμου και περιβάλλοντος. Απώτερος στόχος του κοινωνικού λειτουργού είναι να ενδυναμώσει και να χειραφετήσει τα άτομα, βοηθώντας τα να επιλύσουν τις δυσκολίες που προκύπτουν στην επαφή τους με άλλα άτομα, προωθώντας εν τέλη την αλλαγή και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους. Ο κοινωνικός λειτουργός, διαδραματίζει ένα πολύπλευρο ρόλο στην ειδική αγωγή, όντας ο άμεσος σύνδεσμος μεταξύ του σχολείου, της οικογένεια και των διάφορων κοινωνικών φορέων, αλλά και όντας ο επαγγελματίας που συμβάλλει στην ενδυνάμωση των μαθητών και των οικογενειών τους.
Η εργασία πραγματεύεται το ρόλο των κοινωνικών λειτουργών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και εξετάζει την πρακτική του ρόλου τους, σε σχέση με την θεωρία της ένταξης. Συγκεκριμένα, η εργασία επιδιώκει να εξετάσει και αναδείξει τον ενταξιακό ρόλο των κοινωνικών λειτουργών μέσα από τη διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών τους. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μεθοδολογία και τα δεδομένα συνελέγησαν μέσω ημι-δομημένης συνέντευξης με 12 κοινωνικούς λειτουργούς. Στα δεδομένα εφαρμόστηκε η θεματική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι κοινωνικοί λειτουργοί που συμμετείχαν, κατανοώντας τη δυσκολία και το ρόλο του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος στην ένταξη των ατόμων, αναγνωρίζουν τα δικαιώματα, των ατόμων – μαθητών, για ισότιμη συμμετοχή και αυτοδιάθεση. Η πρακτική του ρόλου τους χαρακτηρίζεται από έντονα ενταξιακά στοιχεία και οι παρεμβάσεις τους, τόσο σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο μέσα από πρακτικές ενδυνάμωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, όσο και σε επίπεδο συστημάτων, στοχεύουν στην αυτονομία των ατόμων και στην εξάλειψη του στίγματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνική εργασία, ένταξη, ρόλος κοινωνικού λειτουργού, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
106
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΧΙΟΝΗ_ΕΛΕΑΝΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.