Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Παιδική Σεξουαλικότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865559 94 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (ενιαίος μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης που χορηγείται από κοινού από το ΕΚΠΑ και το Πανεπιστήμιο Λονδίνου/2 τρίμηνα φοίτηση στο Πανεπιστήμιο Λονδίνου)
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-08
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κουτσογιάννη Ελισάβετ-Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαίρη Λεοντσίνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Παιδική Σεξουαλικότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Παιδική Σεξουαλικότητα
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία, μέσα από συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μελετά τις αντιλήψεις τους για την παιδική σεξουαλικότητα. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης αναδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί αμφιταλαντεύονται ανάμεσα σε διαφορετικούς λόγους για την παιδική σεξουαλικότητα, οι οποίοι έχουν όλοι κοινή αφετηρία την ηλικία. Υποστηρίζουν είτε ότι η αθωότητα της παιδικής ηλικίας καθιστά απούσα τη σεξουαλικότητα, είτε πως τα παιδιά διακατέχονται από ανωριμότητα και άρα, ακόμη κι αν παρουσιάζουν σεξουαλικότητα, δεν είναι σε θέση να την κατανοήσουν. Οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να βοηθήσουν ουσιαστικά τα παιδιά στην προσπάθειά τους να γνωρίσουν το σώμα και τις επιθυμίες τους, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την εξουσία που κατέχουν. Δεν αντιλαμβάνονται ότι η χρήση του χώρου έχει έμφυλες όψεις και πως το σχολείο, μέσα από την αναπαράσταση της σεξουαλικότητας στα σχολικά εγχειρίδια και στο μονοδιάστατο ετεροφυλοφιλικό πλαίσιο του γάμου, της οικογένειας και των έμφυλων ρόλων, παρουσιάζει μία ξεκάθαρα ετεροκανονική θεώρηση για την «ορθή» σεξουαλικότητα. Η Σεξουαλική Αγωγή, αν και τυγχάνει αναγνώρισης και θετικής αντιμετώπισης, δεν επιλέγεται, αφού η ταύτιση της σεξουαλικότητας με την ιδιωτική ζωή και της εκπαίδευσης με τη δημόσια, τους/τις κάνει να φοβούνται να υπερβούν τόσο τις δικές τους προκαταλήψεις, όσο και εκείνες των γονιών και της κοινωνίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
παιδική σεξουαλικότητα, παιδική ηλικία, ΛΟΑΤΚΙ μαθητές/τριες, σεξουαλική αγωγή, εκπαιδευτικοί, αντιλήψεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
82
Διπλωματική - Κουτσογιάννη Ελισάβετ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο