Perceptions of young refugees on educational opportunities in Greece. The case of Thebe's camp (September 2017 - June 2018)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2866828 54 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (ενιαίος μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης που χορηγείται από κοινού από το ΕΚΠΑ και το Πανεπιστήμιο Λονδίνου/2 τρίμηνα φοίτηση στο Πανεπιστήμιο Λονδίνου)
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ιγγλέζου Νίκη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαίρη Λεοντσίνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια TEAΠH/EKΠΑ
Εύη Ζαμπέτα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια TEAΠH/EKΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Perceptions of young refugees on educational opportunities in Greece. The case of Thebe's camp (September 2017 - June 2018)
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις νέων προσφύγων για τις εκπαιδευτικές δυνατότητες στην Ελλάδα. Η περίπτωση του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων στη Θήβα (Σεπτέμβριος 2017-Ιούνιος 2018)
Περίληψη:
Το 2015 υπήρξε μια χρονιά μαζικών μετακινήσεων ανθρώπων από χώρες τις Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής προς την Ευρώπη. Η Ελλάδα έπειτα από μια μακρά πορεία ως χώρα αποστολής μεταναστών σε χώρες της Αμερικής και της Αυστραλίας, μετασχηματίστηκε σε χώρα φιλοξενίας. Ο τεράστιος αριθμός προσφύγων και μεταναστών που μετακινήθηκαν στην Ελλάδα δημιούργησε μια σειρά ζητημάτων σχετικά με τη διαμονή, την παροχή υπηρεσιών υγείας, την επαγγελματική τους αποκατάσταση, καθώς και την εκπαίδευσή τους. Μεταξύ αυτών των ανθρώπων, οι οποίοι μετακινήθηκαν αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, βρισκόταν ένας αρκετά μεγάλος αριθμός παιδιών. Το ζήτημα της πρόσβασης αυτών των παιδιών στην εκπαίδευση αναδείχθηκε ως εξαιρετικής σημασίας. Το 2016, το Υπουργείο Εκπαίδευσης της Ελλάδας εισήγαγε και εφάρμοσε, όπου κατέστη δυνατό, το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης των Προσφύγων με το σχηματισμό των απογευματινών τάξεων, τις λεγόμενες Δομές Υποστήριξης και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Η λειτουργία του προγράμματος απευθυνόταν σε μαθητές πρόσφυγες που διαμένουν εντός των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων ή σε διάφορα ξενοδοχεία, παρεχόμενα από τη Διεθνή Αμνηστία. Η παρούσα δουλειά διευρευνά το ζήτημα της πρόσβασης των μαθητών προσφύγων στις παρεχόμενες δομές εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας ποιοτικές μεθόδους έρευνας η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις αντιλήψεις των μαθητών προσφύγων αναφορικά με τις επίσημες εκπαιδευτικές δυνατότητες στις οποίες μπορούν να έχουν πρόσβαση, καθώς και τις ανεπίσημες εντός του Κέντρου Φιλοξενίας που διαμένουν. Eπιπροσθέτως, η παρούσα δουλειά μελετά τις εμπειρίες των μαθητών αναφορικά με τη διδασκαλία των Ελληνικών και των Αγγλικών, ενώ ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιείται αυτό των ημι-δομημένων συνεντεύξεων (8 συνεντεύξεις στο σύνολο, έχοντας ως πληροφορήτριες/ές 4 κορίτσια και 4 αγόρια, ηλικίας 12-14 ετών). Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τη συσχέτιση μεταξύ της μάθησης των Ελληνικών με την παραμονή των υποκειμένων στην Ελλάδα ως βασική προϋπόθεση, ενώ η παρουσίαση της γλώσσας των Αγγλικών ως αξιολογικά ανώτερη κυριάρχησε στους λόγους των υποκειμένων. Καταλήγοντας, αναδείχθηκε η αβεβαιότητα των υποκειμένων της έρευνας και των οικογένειών τους αναφορικά με την παραμονή τους στην Ελλάδα, επικυρώνοντας τη ρευστότητα του ακριβούς αριθμού προσφύγων που βρίσκονται στην Ελλάδα, όπως και των μελλοντικών σχεδίων των ανθρώπων αυτών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
παιδιά πρόσφυγες, μαθητές πρόσφυγες, εκπαίδευση, προσβασιμότητα, Ελληνικά
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
77
Αριθμός σελίδων:
82

Νiki Inglezou-Dissertation FINAL.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.