Πολιτικές εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης των Ατόμων με Αναπηρία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2867498 422 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία: Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-08
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τόγια Ασπασία-Σπυριδούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασκαλάκης Δημοσθένης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μπαμπούνης Χαράλαμπος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πολιτικές εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης των Ατόμων με Αναπηρία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πολιτικές εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης των Ατόμων με Αναπηρία
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την εκπαιδευτική και την κοινωνική ένταξη των ατόμων με αναπηρία, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σχετικά με τον ελληνικό χώρο, εξετάζουμε την εκπαιδευτική πολιτική που έχει θεσπιστεί μέσα από σχετικές νομοθεσίες, βλέποντας την εξέλιξή τους τα τελευταία χρόνια. Πέρα από το θεσμικό κομμάτι μας ενδιαφέρει η πρακτική εφαρμογή των νόμων αυτών στην πραγματικότητα της ελληνικής εκπαίδευσης καθώς και τα μετέπειτα στάδιά της. Με τη φράση αυτή αναφερόμαστε στην επαγγελματική κατάρτιση που ακολουθεί για τα άτομα με αναπηρία και την απασχόλησή τους σε θέσεις εργασίας. Ο τομέας αυτός παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς απασχολεί σημαντικά τα ίδια τα άτομα αλλά και τις οικογένειές τους, που προσπαθούν διαρκώς να επιτύχουν την αυτονόμηση και την ανεξαρτησία. Εκτός από τον εργασιακό χώρο θα εξετάσουμε και την ένταξη των ΑμεΑ στο κοινωνικό σύνολο και την εναρμόνισή τους με αυτό. Μελετώντας την περίπτωση της Ελλάδας, δεν μπορούμε παρά να ασχοληθούμε και με το γενικότερο ευρωπαϊκό πρότυπο για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία, μέσα από ευρωπαϊκές συμβάσεις και διατάγματα, αφού αποτελούν παράδειγμα για τη χώρα μας, η οποία προσπαθεί να προλάβει τις επιστημονικές και πολιτικές εξελίξεις σε αυτό τον τομέα. Ωστόσο μέσα από την προσπάθεια να επιτύχουμε την σωστή ένταξη των ατόμων με αναπηρία οφείλουμε να μην ξεφεύγουμε από τον σημαντικότερο στόχο της συμπερίληψης, που επιδιώκει μια κοινωνία ισότιμη για όλους τους ανθρώπους, σεβόμενη κάθε μορφή διαφορετικότητας, σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής, συμπεριλαμβανομένου της εκπαίδευσης και της εργασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ένταξη, ΑμεΑ, εκπαίδευση, κατάρτιση, κοινωνία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
78
Αριθμός σελίδων:
130
διπλωματικη ΕΚΠΑ τελικο Τόγια.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο