«Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη αλλοδαπών μαθητών, παιδιών μεταναστών»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2873015 467 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία: Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-13
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Αθανασίου Κλειώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημοσθένης Δασκαλάκης, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη αλλοδαπών μαθητών, παιδιών μεταναστών»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη αλλοδαπών μαθητών, παιδιών μεταναστών»
Περίληψη:
Η μετανάστευση αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο που το συναντάμε από εποχή σε εποχή με διαφορετικά κίνητρα και αιτίες. Τα τελευταία χρόνια έχει διογκωθεί η εισροή μεταναστών στην χώρα μας, που αποτελεί τόπο παραμονής ή διέλευσης, με σκοπό την αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Η Ελλάδα, ως κράτος – μέλος της Ε.Ε., καλείται να εφαρμόσει πολιτικές και δράσεις που θα αποδέχονται την διαφορετικότητα, την πολυπολιτισμικότητα και την ύπαρξη ίσων δικαιωμάτων για όλους. Η πρόκληση αυτή, που οφείλει να αντιμετωπίσει το κράτος, πρέπει να βασίζεται στην συνύπαρξη και οργάνωση των σχέσεων μεταξύ γηγενών και αλλοδαπών.
Το σχολείο, ως ζωντανός οργανισμός και ως βασικός φορέας κοινωνικοποίησης και ένταξης του νεαρού ατόμου στην κοινωνία, πρέπει να εκσυγχρονίζεται και να αποδέχεται τις εξελίξεις. Το σημερινό σχολείο θα πρέπει να εφαρμόσει πρακτικές που θα αποσκοπούν στην παροχή ίσων ευκαιριών, ανεξαρτήτως εθνικότητας ή φύλου, εξαλείφοντας τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό. Το σπουδαιότερο ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι όντας ευαισθητοποιημένοι προάγουν την συνεργατικότητα, τον σεβασμό και την ισάξια συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παρόλο που το σχολείο λειτουργεί ως φορέας ένταξης παιδιών μεταναστών δεύτερης γενιάς, συχνά παρατηρούνται φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού. Πολλές φορές, τα παιδιά αυτά εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο (σχολική διαρροή), με αποτέλεσμα να μην έχουν τις ίδιες ευκαιρίες κοινωνικής κι επαγγελματικής ανέλιξης με τους συνομηλίκους τους.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε μελετά το φαινόμενο του κοινωνικού-εκπαιδευτικού αποκλεισμού στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τον ρόλο που διαδραματίζει ο εκπαιδευτικός σχετικά με την ένταξη των αλλοδαπών μαθητών δεύτερης γενιάς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
μετανάστευση, παιδιά-μετανάστες, εκπαιδευτικός, ένταξη, κοινωνικός αποκλεισμός, σχολική διαρροή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
77
Αριθμός σελίδων:
εκατό τρεις σελίδες 103
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη αλλοδαπων μαθητών, παιδιών μεταναστών- ΚΛΕΙΩ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.